ایمنی سیستم حمل و نقل شهری در پاندمی کرونا

بسیاری از برنامه‌ریزان شهری پیش‌بینی کرده‌اند که سیستم حمل و نقل عمومی تا چند سال آینده کاملا متکی به تکنولوژی خواهد شد و در گام اول خرید بلیط‌ها به صورت اینترنتی یا با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند انجام خواهد گرفت. ایمنی و بهداشت وسایل حمل و نقل در مقابل بیماری‌های همه‌گیر نیز تغییر خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کرونا گرایش مردم به وسایل حمل و نقل عمومی را کاهش داده است اما در مقابل باعث ترویج حمل و نقل سبز نظیر استفاده از اسکوترهای برقی، دوچرخه‌های معمولی و الکتریکی شده است.

مسئولان شهری در بسیاری از نقاط جهان با انجام اقداماتی نظیر کاهش ظرفیت وسایل نقلیه عمومی و همچنین تأمین ایمنی در مقابل کرونا سعی در بازگرداندن محبوبیت وسایل حمل و نقل عمومی دارند.

شهردار وارنا ایتالیا خرید بلیط‌های وسایل حمل و نقل عمومی را با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک برای تمام شهروندان قابل دسترسی کرده است؛ به این ترتیب شهروندان می‌توانند بدون تجمع در ایستگاه‌های فروش، به راحتی بلیط مورد نیاز خود را دریافت کنند. این بلیط‌ها مدت زمان خاصی اعتبار دارد که می‌توان پس از پایان، آن را مجدداً شارژ کرد.

ایمنی سیستم حمل و نقل شهری در پاندمی کرونا

مدیران بخش حمل و نقل لیبرتس جمهوری چک، با پاکسازی عمیق و ضدعفونی مکرر وسایل نقلیه گام مهمی را در جهت افزایش امنیت مسافران برداشته‌اند که با نصب پنل‌های ضد میکروبی با قابلیت حذف ۹۹.۹ درصد تمام ویروس‌ها و باکتری‌ها در سطوح داخلی اتوبوس‌ها این امر محقق شده است.

مسئولان شهر کلوژ_نپوکا تصمیم گرفتند با رایگان کردن وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای آخر هفته، شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل پاک تشویق کنند. البته برقی شدن تمام ناوگان اتوبوسرانی تا سال ۲۰۳۰ از اولویت‌های این شهر رومانیایی است تا به این ترتیب سیستم حمل و نقل امنیت بیشتری را برای مسافران فراهم کند.

شهرداری لودز در کشور لهستان وسایل حمل و نقل عمومی را به دستگاه تصفیه هوا مجهز کرده است که تمام باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد؛ این دستگاه قادر است بدون وقفه تقریباً ۱۰۰ درصد باکتری‌ها و ویروس‌ها موجود در هوا را از بین ببرد و باعث تهویه ایمن درون وسایل نقلیه شود. این وسیله در هریک ساعت می‌تواند ۱۰ بار هوای داخل سیستم حمل و نقل را با استفاده از فیلترهای HEPA و اشعه UV-C تهویه و ضدعفونی کند.

ایمنی سیستم حمل و نقل شهری در پاندمی کرونا

کد خبر 482701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.