نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل به یاد حسین‌منزوی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل به یاد حسین منزوی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان محمدربیع احمدخانی گفت: حسین منزوی بیشتر به عنوان شاعری غزل‌سرا شناخته شده است، او در سرودن شعر نیمایی، شعر سپید و ترانه هم تبحر داشت. نقش منزوی در زنده کردن غزل معاصر بسیار چشمگیر ارزیابی شده است و حتی بعضی از منتقدان کار او را انقلابی در غزل امروز می‌دانند و آن را با کاری که نیما در تحول شعر فارسی کرد، مقایسه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حسین منزوی چهره ممتاز ادبیات معاصر و غزل‌سرای نوپرداز بود و با ثبات قدم و شناخت دقیق از مسیر ادبی، توانست قالب سنتی غزل را با نگاهی امروزی جان تازه ببخشد، گفت: فراخوان و پوستر مربوط به نخستین جایزه دو سالانه جایزه ملی غزل تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در راستای بزرگداشت حسین منزوی شاعر زنجانی نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل در سه بخش برگزار می‌شود. نخستین بخش مربوط به کتاب مجموعه غزل چاپ شده از ابتدای سال ۹۶ تا ۹۸، بخش دوم مربوط به تک‌اثر و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل حسین منزوی است.

وی در پایان گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در مهلت باقی‌مانده به دبیرخانه ارسال کنند.

کد خبر 482681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.