چرا فنلاند حتی در پاندمی کرونا هم شاد باقی ماند؟

فنلاند به علت انجام اقدام‌های پیشگیرانه در مبارزه برای کرونا موفق شد برای چندین سال متوالی عنوان شادترین کشور جهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش ارزیابی شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱، بر اساس تأثیرات پاندمی COVID-19 بر چگونگی وضعیت زندگی مردم در سراسر جهان متمرکز شد که دو مؤلفه در تعیین رتبه‌های برتر نقش اصلی را ایفا می‌کردند؛ نخست، تأثیرات کرونا بر ساختار و کیفیت زندگی و دوم چگونگی واکنش دولت‌های سراسر جهان در مقابل این بیماری همه گیر.

سال ۲۰۲۰ برای تمام کشورهای جهان یک سال پر چالش بود چراکه پاندمی کرونا، منجر به وحشت، اضطراب، عدم اطمینان عمومی و مهم‌تر از همه، مرگ بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سراسر جهان شد. با در نظر گرفتن همه این موارد، به راحتی می‌توان فهمید که چرا انتظار می‌رود بیماری کرونا بر میزان شادی جهانی تأثیر بگذارد و نتایج گزارش را تغییر دهد.

روش مقابله فنلاند با کرونا به عنوان یکی از الگوهای برتر جهان بر شمرده می‌شود؛ با افزایش ناگهانی تعداد عفونت‌ها در سراسر جهان، دولت فنلاند بسیار سریع‌تر از سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی واکنش نشان داد و قرنطینه اجباری طولانی مدت دو ماهه را وضع کرد. سفر به و خروج از هلسینکی و مناطق اطراف آن ممنوع شد. مدارس و سایر مؤسسات آموزشی در سراسر کشور تعطیل شد و به همین ترتیب نیز رستوران‌ها محدودیت‌ها بسیار شدیدی را متحمل شدند.

چرا فنلاند حتی در پاندمی کرونا هم شاد باقی ماند؟

فنلاندی‌ها با اعتماد به دولت خود، اقدام به نصب اپلیکیشن‌های ردیاب کرونا کردند که بر اساس آن تمام افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بودند، شناسایی و تحت نظر قرار گرفتند؛ آمارهای دولتی نشان می‌داد که تقریباً تمام فنلاندی‌ها این اپلیکیشن را نصب کرده بودند.

به لطف استانداردهای بالای دیجیتالی شدن فنلاند، دورکاری در این کشور بسیار سریع به وقوع پیوست. همچنین مشکل حضور دانش آموزان در مدارس نیز به علت دسترسی تمام دانش‌آموزان کشور به لب تاپ به راحتی رفع شد.

نکته جالب توجه در مورد فنلاندی‌ها نیز خصلت درون‌گرایی آنها بود چرا که منع تردد و رفت و آمد برای فنلاندی‌ها اصلاً اقدام سختی نبود؛ در واقع مردم این کشور حوزه اسکاندیناوی ترجیح می‌دادند به جای حضور در مهمانی و دورهمی‌ها، در منزل بمانند و به همین علت، خطر شیوع کرونا در بین فنلاندی‌ها بسیار پایین بود.

تمامی این موارد باعث شد که فنلاند با وجود پاندمی کرونا بتواند جایگاه خود را به عنوان شادترین کشور جهان حفظ کند.

۱۰ کشور نخست در رتبه بندی شادترین کشورهای جهان بر اساس گزارش شادی سازمان ملل متحد به ترتیب فنلاند، ایسلند، دانمارک، سوئیس، هلند، سوئد، آلمان، نروژ، نیوزلند و اتریش عنوان شده است.

چرا فنلاند حتی در پاندمی کرونا هم شاد باقی ماند؟

کد خبر 482679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.