توسکانی میزبان نخستین جنگل شهری در جهان

شورای شهر پراتو در توسکانی اعلام کرد که برنامه های اولیه یک پروژه شهری کلان تصویب شده است که بر اساس آن اولین منطقه جنگل شهری در جهان توسط شهرداری این شهر احداث خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه جنگل شهری فراتر از اقدامات ساده سبزسازی یا جنگل کاری مرسوم شهری است که اکنون در جهان شناخته شده است. بر اساس تعاریف این طرح، فضای سبز بر ساختمان‌ها حکمفرما خواهد بود به طوری که حجم بیشتری از این پروژه بر احداث باغ‌های سبز در درون و بیرون ساختمان‌ها تمرکز دارد به ویژه در نقاطی که بیشترین جمعیت زندگی می‌کند.

توسکانی میزبان نخستین جنگل شهری در جهان

مجریان پروژه به طور کلی دو هدف اصلی را برای این پروژه تعریف کرده‌اند؛

مورد اول، تحول شهر از نظر عملکرد فضاها و ساختمان‌هایی است که تاکنون رها شده یا مورد استفاده کمتری قرار گرفته‌اند؛ مانند پارک‌های صنعتی و مسکن‌های اجتماعی برای افراد کم درآمد.

هدف دوم شامل ایجاد فضاهای سبز جذابی است که مانند یک آهنربا ساکنان را به اوقات فراغت، ورزش و زندگی فرهنگی-اجتماعی شاد جذب می‌کند.

توسکانی میزبان نخستین جنگل شهری در جهان

نتیجه نهایی تکمیل این پروژه، احیای مناطق کم رونق و حاشیه‌ای و تبدیل آن‌ها به مراکز جدید پایدار و مفرح خواهد بود؛ گیاهان باعث کاهش آلاینده‌های جوی می‌شوند، خاک را بازیابی می‌کنند و درجه حرارت را در مناطق شهری موسوم به جزایر گرمایی کاهش می‌دهند.

نخستین منطقه مورد نظر برای سبزسازی، ساختمان ESTRA خواهد بود که با عبور روزانه ۵۰ هزار وسیله نقلیه به شلوغ‌ترین خیابان عمومی شهر مشرف است. فضای دوم ساختمانی در یک مجتمع مسکونی اجتماعی است که متشکل از ۱۵۲ آپارتمان و حدود ۵۰۰ نفر ساکن است و به عنوان منطقه حاشیه نشین اجتماعی شناخته شده است. سوم نیز ساختمانی در منطقه تاریخی شهر در نزدیکی منطقه خلاق Macrolotto است که یکی دیگر از پروژه‌های بازسازی شهری محسوب می‌شود.

پیش بینی می‌شود که این پروژه باعث ایجاد خلاقیت بیشتر در طراحی شهری، تعهد بیشتر ساکنان نسبت به محیط زندگی‌شان و پایداری بیشتر شهر شود.

توسکانی میزبان نخستین جنگل شهری در جهان

کد خبر 482393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.