پیاده‌راه چهارباغ با حضور وزیر گردشگری به‌طور رسمی افتتاح می‌شود

شهردار اصفهان گفت: سعی داریم با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری پیاده‌راه چهارباغ و اتصال آن به میدان امام حسین (ع) را به شکل رسمی افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _شنبه ۳۰ اسفندماه_ در ویژه برنامه نوروزی شبکه اصفهان، اظهار کرد: خوشحال هستم که برنامه پایان سال در چهارباغ برگزار شد، چهارباغ مکانی است که تمام شهروندان اصفهان و مردم کشور با آن آشنا هستند و امروز به منظر فرهنگی تبدیل شده و یکی از محورهای بزرگ گردشگری اصفهان. محسوب می‌شود.

وی افزود: در سالی که گذشت شهرداری اصفهان توانست چهارباغ را به شکل کنونی در بیاورد تا مردم کشور و اصفهان برای بازدید به این مکان مراجعه کنند؛ سعی داریم با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری پیاده‌راه چهارباغ و اتصال آن به میدان امام حسین (ع) را به شکل رسمی افتتاح کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال ۹۹ اتفاقات خوبی برای شهر اصفهان افتاد، اما در کنار این اتفاقات خوب سختی‌های ناشی از ویروس کرونا نیز مدیریت شهری را درگیر کرد، این ویروس نه تنها به جنگ با مردم آمد و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرد بلکه در سال ۹۹ بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به مدیریت شهری خسارت زد.

وی با بیان اینکه با همه این سختی‌ها سالی پر رونق را در عمران و آبادانی اصفهان شاهد بودیم، ادامه داد: قرار بود در سال ۹۹ هر یکشنبه، یک افتتاح داشته باشیم، اما هر هفته در این روز شاهد چند کلنگ‌زنی و افتتاح بودیم که این اتفاق در روزهای پایانی سال به هر روز یک افتتاح تبدیل شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته سالن اجتماعات گلستان شهدا به همراه پارکینگ‌های اطراف آن افتتاح شد؛ برای آزادسازی اطراف این مکان اعتبار زیادی هزینه و در اختیار خانواده معظم شهدا قرار گرفت.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث مجموعه پل‌های شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: مدت زمان ساخت این پل توسط کارشناسان ۳۶ ماه پیش بینی شده بود و پیش رفتن بر اساس پیش‌بینی‌ها، آرزوی مدیریت شهری بود، اما ما توانستیم این پروژه را در ۲۰ ماه و ۲۰ روز احداث کنیم.

نوروزی افزود: یکی از این پل‌ها روز گذشته به طور آزمایشی و غیر رسمی افتتاح شد که فعالیت خود را آغاز کرد تا در استفاده از آن و تردد مردم وقفه نیافتد؛ افتتاحیه رسمی این مکان با حضور یکی از مقامات ملی برگزار می‌شود، چهار پل دیگر نیز آماده بوده و تنها نصب علائم راهنمایی و رانندگی آن باقی مانده است.

وی با اشاره به تکمیل خط یک مترو، ادامه داد: دو سال است که کار را در خط دو آغاز کرده‌ایم که از شمال شرق حدود هشت کیلومتر به جلو آمده و از ۱۶ ایستگاه، ۱۲ ایستگاه آن ساخته شده است و همچنین تی‌بی‌ام نیز اخیراً از جبهه غرب کار خود را در خط دو مترو آغاز کرده که این یک اتفاق بسیار خوب است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: آرزو دارم سال آینده سال تغییر قلب‌ها و دل‌ها باشد و شاهد تدبیر در روز و شب باشیم و بتوانیم بیشتر از این به شهروندان خدمت کنیم؛ بودجه ما برای سال آینده نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان و برای هر شهروند تقریباً چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است که در تخصیص بودجه نیز در کشور پیشرو هستیم.

وی با اشاره به تحقق بودجه سال ۹۹، گفت: روند تراکم فروشی در چندین سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با توجه به همکاری مردم امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد تا مشکلات موجود شهر حل شود.

کد خبر 482333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.