تحریم‌های دشمن به نفع کشور بوده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: کشور در زمان تحریم به خودکفایی رسید. ایران در حالی که تحریم بود توانست به ٣ واکسن قدرتمند کرونا دست باید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز -۲۹ اسفندماه- در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: در ابتدا خودم و شما عزیزان نمازگزار را به تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ امید است خداوند توفیق بهره‌وری در این ماه پر برکت را به ما عطا کند.

وی افزود: امام سجاد (ع) فرد مؤمن را دارای ۵ ویژگی می‌داند؛ نخست پرهیز از گناه در خلوت است، زیرا باور دارد خداوند همواره وی را رصد می‌کند. دومین ویژگی مؤمن کمک به هم نوع خود است، حتی اگر خود نیازمند باشد. سومین نشانه مؤمن این است که در مصیبت صبر پیشه کند. چهارمین ویژگی مؤمن حلم در موقع عصبانیت است و پنجمین نشانه راست‌گویی در موقع ترس است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: خداوند همه انسان‌ها را امتحان و آزمایش می‌کند، اما باید بدانیم که تنها در سختی‌های ما را امتحان نمی‌کند، بلکه ممکن است در وضعیت مطلوب نیز مورد امتحان الهی قرار بگیریم؛ در چنین مواقعی انسان باید در زمان سختی صبور و در زمان مطلوب شاکر درگاه الهی باشد.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: خداوند با نعمت‌هایی که به انسان می‌بخشد، وی را مورد آزمایش قرار می‌دهد. فرزند، ثروت و جوانی نیز یکی از نعمت‌های الهی است که خداوند انسان را با آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: خداوند در احکام هم انسان‌ها را امتحان می‌کند؛ قرآن کریم در این رابطه می‌فرماید که «ای پیامبران به مردم بگویید که از نامحرمان چشم‌پوشی کرده و پاک دامن باشند.» این یکی از دستورات خداوند است و بر اساس همین احکام انسان‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی از برخی کفار در مورد گناهشان سوال پرسیده می‌شود، می‌گویند که خلاف اراده خدا کاری انجام نمی‌شود؛ بنا بر این اگر خدا راضی نبود ما این کار را انجام نمی‌دادیم. در این رابطه باید توجه داشت که خداوند به انسان اختیار داده و تنها راه درست و غلط را به وی نشان می‌دهد؛ حال انسان در انتخاب راه خود مختاراست. خداوند زمینه گناه و ثواب را به وجود می‌آورد و انسان را آزمایش می‌کند تا رشد کند.

طباطبایی نژاد در بخش دوم خطبه‌های خود اظهار کرد: امام سجاد (ع) می‌فرمایند هرکس واجبات الهی را انجام دهد از بهترین انسان‌ها، هرکس که از گناه اجتناب کند عابدترین و کسی که به نعمت‌های الهی قناعت کند مؤمن‌ترین است. امیدوارم بتوانیم نشان‌های ایمان را در خود ایجاد کنیم.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید نوروز گفت: سالی که گذشت فراز و نشیب‌های فراوانی داشت و مردم ایران میان دو لبه قیچی کرونا و تحریم‌ها و بی تدبیری‌ها قرار گرفتند و در ادامه با پیش‌آمدهای طبیعی روبه‌رو شدند. سال ٩٩ بر مردم سخت گذشت، اما به شیرینی‌های این سال هم باید توجه کرد؛ وحدت و حمایت مردم از زلزله و سیل زدگان و رشادت‌های سپاه پاسداران در کمک به نیازمندان از جمله شیرینی‌های این سال است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: برخی افراد پیش از برگزاری نماز امروز، می‌خواستند بر علیه خدمات دولت در مبارزه با ویروس کرونا شعاری سر بدهند که من مانع شدم و گفتم این شعارها بی انصافی در حق دولت است؛ زیرا هیچ‌یک از دولت‌های دنیا نتوانستند مانند دولت و ملت ما در مبارزه با ویروس کرونا عمل کنند. کشورهایی که مدعی توسعه یافتگی هستند هم در مبارزه با کرونا تلفات بسیاری دادند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: یکی از بهترین صفات انسان‌ها انصاف است. قرآن کریم می‌فرماید که «نباید با افرادی که اختلاف دارید با بی عدالتی قضاوت کنید.» انصافاً وزیر بهداشت و کادر درمانی زحمات فراوانی کشیدند و نیروهای مسلح نیز با ایجاد بیمارستان‌های مجهز در راه مقابله با ویروس کرونا گام برداشتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد موفقیت‌های گسترده‌ای بودیم، گفت: ایران توانست واکسن کرونا را همزمان با کشورهای پیشرفته بسازد، در حالی که پیش از انقلاب ایران توانایی ساخت واکسن نداشت و امروز بسیاری معتقدند واکسن ایرانی بهتر از مابقی واکسن‌ها است؛ بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که تحریم‌های دشمن به نفع کشور بوده است، البته ما نمی‌خواهیم تحریم باشیم، اما باید بدانیم که کشور در زمان تحریم به خودکفایی رسید. ایران در حالی که تحریم بود توانست به ٣ واکسن قدرتمند کرونا دست باید، اما کشورهای غربی که مدعی توانایی تولید واکسن پیشرفته هستند، روزانه بسیاری از مردم خود را از دست می‌دهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور، گفت: امروز علیرغم وجود دشمنی‌های بین‌المللی، مردم ایران در کمال امنیت زندگی می‌کنند، البته گرانی و فشار اقتصادی هم وجود دارد که بخشی از آن مربوط به بی تدبیری‌ها است. امام خمینی (ره) در واکنش به افرادی که به عملکرد مسئولان ایراد می‌گرفتند گفت که «شما بیرون گود ایستاده‌اید و اظهارنظر می‌کنید.» بنابراین باید برابر مشکلات با انصاف باشیم. امیدوارم خداوند به کسانی که در راه اعتلای کشور گام بر می‌دارند، عزت دهد.

طباطبایی نژاد ادامه داد: در سال گذشته کشورهای غربی با مشکلات ناشی از شیوع کرونا روبه‌رو شدند و در این مسیر تعداد زیادی از مردم خود را از دست دادند؛ همچنین شکست مفتضحانه ترامپ علیرغم تبلیغات و فشارها، از جمله اتفاقات مهم جهان در سال گذشته بود؛ البته باید به این نکته توجه کرد که شکست ترامپ برای ما تفاوتی نداشت، فیدل کاسترو هم گفت که «احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه تفاوتی باهم ندارند.»

وی یادآور شد: هر جناح سیاسی در آمریکا به دلیل اینکه با اسلام مخالف است، با ایران هم مخالفت می‌کند، اما به لطف خدا ما در مقابل آنها می‌ایستیم و همانگونه که خود اعتراف کردند که تحریم‌های حداکثری علیه ایران سودی نداشت، در ادامه نیز هیچ‌یک از سیاست‌های خصمانه آنها علیه ایران تأثیرگذار نخواهد بود. ملت ایران روز به روز رشد می‌کند و در انتخابات نیز فرد شایسته‌ای را انتخاب خواهد کرد؛ البته من در دیدار با برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید کردم که اگر بخواهید پس از پیروزی همه چیز را تغییر دهید، کار ساده‌ای پیش رو ندارید.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را آنگونه که مد نظر مقام معظم رهبری است، اجرا کنیم و پشتوانه مالی کشور را افزایش دهیم. طبیعتاً زمانی که این اتفاق رخ دهد قیمت اجناس نیز کاهش می‌یابد. تا زمانی که پول بدون پشتوانه چاپ شود، نمی‌توانیم جلوی گرانی را بگیریم. امیدوارم به برکت اعیاد شعبانیه سال خوبی را در پیش داشته باشیم و دولت مردان با حمایت از تولید کنندگان داخلی، پشتوانه کشور را تقویت کنند تا بتوانیم مقابل دشمنان بایستیم.

کد خبر 482231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.