یک بام و دو هوای واریز سود سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام)‌ در اطلاعیه ای اعلام کرد: در مرحله نخست ۵۰ درصد از سود متعلق به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم در آستانه سال نو پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتظار سهامداران عدالت برای دریافت سود سهام‌های خود تقریباً از اوایل اسفندماه شروع شد؛ سودی که وعده پرداخت آن در ۲۲ بهمن ماه امسال بود ولی به تأخیر افتاد و قرار بر واریز این سود در پایان سال شد.

در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ سود از طریق شماره شبا به حساب سهامداران واریز می‌شد اما امسال شرایط پرداخت متفاوت شده است به طوری که استفاده از مزایای سهامداری مانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در سجام و احراز هویت است و با توجه به اینکه دریافت سود به گرفتن کد سجام مشروط شده است، طی هفته‌های گذشته دفاتر پیشخوان دولت با ازدحام سهامدارانی مواجه شد که برای احراز هویت مراجعه کرده‌اند.

بر اساس گفته مسئولان سازمان بورس کشور، تلاش بر این است تا پایان امسال رقم سود به حساب سهامداران عدالت واریز شود و چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، بخشی از آن در سال آینده واریز خواهد شد.

واریز سود سهام عدالت، بر اساس اولویت است

محمدرضا شهنام پور، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: سود سهامداران عدالت به سازمان بورس تحویل داده شده است و به تدریج بر طبق گروه بندی انجام گرفته به حساب ۵۰ میلیون سهام دار واریز خواهد شد.

وی تصریح می‌کند: قطعاً اولویت اول با سهامداران کمیته امام و مشمولان بهزیستی است و پس از آن‌ها برای دیگر دهک‌ها واریز خواهد شد؛ سهام عدالت مشمولان به مبالغ ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان است .۴

۵۰ درصد از سود سهام عدالت پرداخت شد

شرکت سپرده گذاری در اطلاعیه‌ای در خصوص توزیع سود سهام عدالت اعلام کرده است: در پی انتشار اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر واریز سود سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سود سهام متعلق به مشمولین سهام عدالت اعم از افرادی که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده یا در روش غیرمستقیم سهامداری باقی مانده اند، توزیع می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: در مرحله نخست ۵۰ درصد از سود متعلق به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم در آستانه سال نو پرداخت شد.

پرداخت سود به هر سهامدار روش مستقیم، منوط به تملک وی نسبت به سهام شرکت سرمایه پذیر در روز برگزاری مجمع عمومی آن شرکت بوده و به تناسب آن میزان سهم، سود مقرر پرداخت می‌شود.

همچنین، پرداخت سود به هر سهامدار روش غیرمستقیم، منوط به آن است که سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را تا تاریخ ۲۵ اسفند سال جاری در تملک خود داشته و نسبت به فروش آن اقدام نکرده باشد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در مرحله نخست ۵۰ درصد از سود متعلق به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم در آستانه سال نو پرداخت شد.

هر مشمول سهام عدالت چقدر سود می‌گیرد؟

میزان سود مشمولان که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، حدوداً ۲۰۰ هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها یک میلیون تومان است، حدوداً ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. در این میان آن دسته از مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت خود انتخاب کرده و اقدام به فروش بخشی از سهام خود کرده بودند، کمتر از مبلغ مذکور دریافت می‌کنند، در واقع به ازای آن بخش از سهمی که باقی مانده است، سود دریافت می‌کنند.

توزیع میوه شب عید

یک بام و دو هوای واریز سود سهام عدالت

توزیع میوه شب عید از روز سه شنبه (۲۵ اسفند) در تمام نقاط کشور و در ۲۵۰ نقطه از شهر تهران آغاز می‌شود و مردم امیدوارند قیمت‌ها به همان نرخ مصوبی که پیش تر دولت اعلام کرده به فروش رود و دلالان و واسطه‌ها دیگر نتوانند به قیمت‌های نجومی بفروشند.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه هزینه تولید میوه بسیار بالا رفته است، گفت: سال گذشته نرخ ارز نصف امسال بود و حالا سبد میوه، کود، سم، هزینه‌های کارگری و حمل و نقل به شدت افزایش پیدا کرده است.

عباس قبادی در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر گفت: برای تأمین بازار شب عید حدود ۴۰ هزار تن میوه ذخیره سازی شده و استانداران و کارگروه‌های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می‌شود. سیب و پرتقال بیشترین مصرف را در بین میوه‌ها بخصوص برای شب عید دارند.

وی افزود: در حال حاضر در ۲۶۰ نقطه از میادین میوه و تره بار که ظرف چند روز آینده به ۲۷۰ نقطه نیز خواهد رسید، میوه با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود. ۷۰ درصد مردم تهران از میادین میوه و تره بار خرید می‌کنند که قیمت‌ها ۳۵ تا ۴۰ درصد در این میادین، پایین‌تر از قیمت در فروشگاه‌های دیگر است.

قبادی با بیان اینکه گرانی با گران‌فروشی متفاوت است، تصریح کرد: مشکلی در تأمین و تولید میوه وجود ندارد و توزیع آن از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شده اما هزینه تولید بسیار بالا رفته است. سال گذشته نرخ ارز نصف امسال بود و حالا سبد میوه، کود، سم، هزینه‌های کارگری و حمل و نقل به شدت افزایش پیدا کرده است. پرتقال با قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زیر ۹,۰۰۰ تومان به عمده فروشی می‌رسد و با سود حدود ۱,۵۰۰ تومان در میادین و میوه و تره بار عرضه می‌شود.

قیمت میوه شب عید از نظر صمت منطقی است!

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در پاسخ به اینکه قیمت میوه منطقی است؟ گفت: بله. ما هیچ وقت در میوه با کمبود مواجه نبودیم و گلایه از گرانی بوده است. در حال حاضر قیمت پرتقال خوب و سیب قرمز بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زرد ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است. قیمت موز نیز ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان است.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا این قیمت‌ها را برای مردم گران نمی‌دانید؟ تصریح کرد: گرانی با گران فروشی متفاوت است و در حال حاضر بخش زیادی از گران فروشی در کشور کنترل شده است. با بازار باثبات و منطقی مواجه هستیم و حتی برخی از تولیدکنندگان گله‌مند هستند که نمی‌توانند هزینه‌های خود را پوشش دهند و انتظار قیمت بالاتر داشتند.

کد خبر 482186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ابوالفضل IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 1
    چرا سود سهام عدالت به حسابم واریز نشد
  • فردین IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    من مددجو بهزیستی هستم ولی یک ریال هم به حساب من نیومده چرا دروغ میگید
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    2 1
    چرا سود سهام عدالت به حساب من واریز نشد