آمار نهایی ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر استان البرز

رئیس ستاد انتخابات استان البرز آمار نهایی ثبت نام کنندگان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان البرز را اعلام کرد.

نور محمد فردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان البرز در مجموع یک هزار و ۸۸۶ نفر در سطح استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۰۱ نفر معادل ۸۵ درصد آقایان و تعداد ۲۸۵ نفر معادل ۱۵ درصد بانوان هستند.

وی افزود: ۴۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان به صورت حضوری و ۵۸ درصد به صورت غیرحضوری ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز تصریح کرد: از نظر تحصیلات سه نفر زیر دیپلم، ۱۲ نفر دیپلم، ۴۲ نفر فوق دیپلم، ۱۱۰۲ نفر لیسانس، ۶۲۰ نفر فوق لیسانس، ۷۷ نفر دکترا و ۳۰ نفر سطح یک حوزوی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین و کمترین فراوانی ثبت نام کنندگان مقطع لیسانس با ۵۸.۴ درصد و کمترین زیر دیپلم با ۰.۱ درصد است.

فردی افزود: از نظر شغلی تعداد یک هزار و ۷۳۲ نفر بدون سابقه نمایندگی شورای شهر بوده که بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است و ۱۵۴ نفر دارای سابقه نمایندگی شورای شهر ادوار گذشته بوده‌اند و ۲۲۶ نفر دارای سابقه ایثارگری و یک هزار و ۶۶۰ نفر غیر ایثارگر بوده‌اند.

وی تصریح کرد: برابر پرسشنامه تکمیل شده توسط داوطلبان مشاغل افراد و به عبارت دیگر به تفکیک مشاغل و افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند تعداد ۶۷۷ نفر کارمند، ۱۵۸ نفر فرهنگی، ۱۲ نفر نظامی، ۱۱۵ نفر بازنشسته ،۹ نفر پزشک، ۴۵ نفر وکیل و قاضی، ۶۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۴ نفر روحانی، ۶ نفر کشاورز و ۱۸۹ نفر سایر مشاغل ثبت نام کرده‌اند.

فردی با بیان اینکه در مجموع تعداد ثبت نام کنندگان این دوره نسبت به دوره گذشته بالغ بر ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: از طرفی برابر قانون و جدول زمانی انتخابات بعد از استعلام از مراجع چهارگانه هیأت‌های اجرایی ۱۴ روز فرصت دارند نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام و نظر هیأت اجرایی را حداکثر تا تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در مهلت قانونی اعلام نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: در اجرای سیاست‌های راهبردی نماینده عالی دولت در استان به طور مرتب و منظم اطلاع رسانی دقیق و شفاف در امر انتخابات بر حسب مورد صورت می‌گیرد زیرا هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسئولین نیست بلکه مردم طبق فرمایشات حضرت امام راحل و تأکیدات مقام معظم رهبری ولی نعمتان ما هستند.

فردی گفت: نکته مهم و حائز اهمیت که در هر نشستی سعی می‌کنم بر آن اشاره داشته باشم و در راستای سیاستهای ترسیم شده وزارت کشور و نماینده عالی دولت در استان تمام مسئولان و دست اندرکاران انتخابات وظیفه دارند مر قانون و بی طرفی کامل را در همه مراحل انتخابات رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با هیچکس تعارف نداشته و برخورد قاطع و قانونی لازم با متخلفان انجام می‌شود زیرا رأی مردم زینتی نیست و آرای تک تک مردم تأثیرگذار و سرنوشت ساز است و اصولاً قاعده گردش قدرت و دموکراسی این است که مردم خودشان سرنوشت خودشان را رقم بزند و این بهترین شیوه دموکراسی است.

کد خبر 482144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.