پرسپولیس ۲-۱ نفت مسجد سلیمان/ عیدی شیرین با درخشش خریدهای نیم فصل!

شاگردان گل محمدی در دیداری نزدیک با تاثیر مشهود خریدهای جدید مقابل نفت مسجد سلیمان به برتری رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در آخرین دیدار سال ۹۹ و در هجدهمین هفته لیگ برتر در آزادی پذیرا نفت مسجد سلیمان بود که این بازی با برد دو بر یک سرخ‌پوشان همراه شد.

هفته هجدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: مهدی ترابی (دقیقه ۳۲- برای پرسپولیس)

اخطار: محمد بلبلی (دقیقه ۷- از نفت مسجد سلیمان) - فرهاد کرمانشاهی (دقیقه ۸- از نفت مسجد سلیمان) - محمد حسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۵۱- از پرسپولیس) - سیامک نعمتی (دقیقه ۷۳-- از پرسپولیس) - سیامک نعمتی (دقیقه ۷۷- از پرسپولیس) - سید جلال حسینی (دقیقه ۸۰- از پرسپولیس) - حمید مطهری (دقیقه ۸۲- از پرسپولیس) - داریوش یزدی (دقیقه ۸۵- از نفت مسجد سلیمان) - محمد مهدی محبی (دقیقه ۹۰+۳- از نفت مسجد سلیمان)

اخراج: سیامک نعمتی (دقیقه ۷۷- از پرسپولیس)

پرسپولیس تهران: حامد لک، سید جلال‌حسینی، محمدحسین کنعانی، سعید آقایی، مهدی شیری (دقیقه ۶۰- احسان پهلوان)، احمد نورالهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه (دقیقه ۶۰- سیامک نعمتی)، مهدی ترابی، وحید امیری، شهریار مغانلو (دقیقه ۷۹- فرشاد فرجی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

نفت مسجد سلیمان: فرهاد کرمانشاهی، مجتبی مقتدایی، مصطفی ناییج پور، سعید کریمی (دقیقه ۷۳- سیروان قربانی)، سجاد جعفری، محمد بلبلی، محمد مهدی احمدی، نیما انتظاری، میثم تهی دست، ساسان حسینی، مهران امیری

سرمربی: داریوش یزدی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

شاگردان گل محمدی که امروز خریدهای جدیدشان را از همان ابتدا در ترکیب به میدان فرستاده بودند، بازی را تهاجمی آغاز کردند. دقیقه ششم ترابی پشت مدافعان نفت مسجد سلیمان صاحب توپ شد و وقتی قصد داشت با چیپ، گلر حریف را از پیش رو بردارد به زمین افتاد تا داور پس از مشورت، نقطه پنالتی را نشان دهد. امید عالیشاه این فرصت را به بالای دروازه فرستاد.

فشار حملات پرسپولیس بالاخره روی همکاری مغانلو، ترابی و سعید آقایی جواب داد تا توپ ارسالی به محوطه را ترابی وارد دروازه کرمانشاهی کند. پس از گل شاگردان گل محمدی که به نظر از نتیجه راضی بودند، سعی در مدیریت مسابقه کردند تا با پیروزی به رختکن بروند.

نیمه دوم با هیجان بیشتری شروع شد. باز هم این پرسپولیس بود که برای رسیدن به گل‌های بیشتر با میلی تهاجمی پا به میدان گذاشت. ضربه مغانلو از راه دور به تیرک افقی برخورد کرد اما جلو خط فرود آمد تا حسرت گلزنی برای این مهاجم تازه وارد پا برجا بماند. دقایقی بعد این نفتی‌ها بودند که با کرنر ارسالی و برخلاف جریان مسابقه توسط تهی‌دست به گل رسیدند.

پرسپولیس پس از دریافت گل، جلو کشید تا گل خورده را جبران کند و با اجرا پرسینگ زیبا و توپ‌گیری مغانلو و پاسش برای وحید امیری پایه ریز دومین گل سرخ‌ها شد. پس از این گل سرخ‌ها بیشتر به کنترل بازی پرداختند. دقیقه ۷۷ سیامک نعمتی که چند دقیقه‌ای تازه به زمین آمده بود، با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا کار در واپسین دقایق برای شاگردان گل محمدی به سختی بیافتد.

در آخرین لحظات فشار شاگردان داریوش یزدی روی دروازه پرسپولیس افزایش یافت اما مهار تماشایی لک، سه امتیاز ارزشمند را در تهران نگه داشت.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۳۲- مهدی ترابی) - توپ برگشتی از محوطه نفت را مغانلو به آقایی رساند تا او با سانتری مهندسی شد، توپ را روی سر ترابی برید و او به راحتی دروازه کرمانشاهی را بگشاید.

۱-۱ (دقیقه ۵۳- میثم تهی‌دست) - کرنر ارسالی بازیکنان نفت پس از یک اثر گذاری، جلو دروازه به تهی دست رسید تا به آسانی دروازه پرسپولیس را باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۶۸- وحید امیری) - تعلل مدافعین نفت باعث شد تا مغانلو با تکلی تماشایی توپ را در اختیار گرفته و با پاسی زمینی امیری را جلو دروازه خالی صاحب توپ کند تا باز هم پرسپولیس پیش بیافتد.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- پاس رو به جلو ترابی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او که قصد داشت توپ را از بالای سر کرمانشاهی رد کند، با مانع گلر نفت روبرو و نقش بر زمین شد. کرمانشاهی پس از مشورت با کمک‌هایش، نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۸- امید عالیشاه پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را با فاصله بسیار زیاد از بالا دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه ۲۵- کاشته بلبلی را لک با یک دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۷- سانتر تند و تیز به محوطه جریمه و ضربه ناگهانی امیری با اختلافی اندک از کنار دروازه نفت مسجد سلیمان به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸- شوت سرکش مغانلو پس از برخورد به زیر تیرک افقی جلو خط فرود آمد.

دقیقه ۵۰- پاس وحید امیری به محوطه جریمه در چند قدمی دروازه به عالیشاه رسید اما ضربه او را کرمانشاهی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۸- روی ضد حمله سریع بلبلی توپ را برای هم تیمی اش کاشت اما او شوتش در چهارچوب نبود.

دقیقه ۶۶- سانتر دقیق امیری به فضا خالی باعث شد تا نورالهی با دویدن خودش را رسانده اما ضربه سرش در دستان کرمانشاهی آرام گرفت.

دقیقه ۹۰+۴- شوت پر قدرت نفتی‌ها را لک سیو کرد.

نکات ویژه:

* دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان در ورزشگاه آزادی از نزدیک نظاره‌گر این مسابقه بودند.

کد خبر 482121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.