مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه چیست؟

مهاجرت به ترکیه و کسب اقامت این کشور از راه‌های بسیار زیادی ممکن است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که مهاجرت ایرانیان در سال گذشته به کشور ترکیه، ده‌ها برابر افزایش پیدا کرده و این روند در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

ترکیه کشوری امن و پر از فرصت‌های طلایی برای پیشرفت و ساخت یک آینده‌ی بهتر است. سرمایه گذاری در ترکیه، درست مصداق بارز همین موضوع است که البته از راه‌های متفاوتی ممکن خواهد بود و می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه بیاورد. یکی از مهم‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، ثبت شرکت است؛ اما آیا از مزایا و معایب این امر آگاهی دارید؟
شرکت استانبول همراه به عنوان یک مرجع کامل، با متخصصان و مشاوران حرفه‌ای خود، می‌تواند در این زمینه کمک شایانی برای شما باشد. امر ثبت شرکت در ترکیه و یا کسب اقامت و مهاجرت به آن می‌تواند بسیار پیچیده باشد. اما در این میان، مشاوران باتجربه‌ی در هر لحظه و هر ساعت آماده‌ی راهنمایی و خدمت‌گزاری به شما خواهند بود. در این مقاله هم قصد داریم تا برای شما از مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه صحبت کنیم، همراه ما باشید!

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

کشور ترکیه، کشور فرصت‌های بی‌نهایت است. این کشور، با تجارتی آزاد و بسترهای مناسبی که در خود به وجود آورده، می‌تواند بهشتی برای سرمایه‌گذاران باشد. اما هدف نهایی از سرمایه گذاری در این کشور، معمولاً کسب اقامت ترکیه و شروع یک زندگی جدید است. خوب است بدانید که از راه ثبت شرکت در ترکیه نیز می‌توان اقامت این کشور را به دست آورد.

کسب اقامت کشور ترکیه از راه ثبت شرکت، بر دو نوع است:

  • اقامت موقت

که اگر هدف نهایی شما چه کسب اقامت این کشور باشد، چه نه، لازم است تا برای ثبت شرکت در ترکیه، ابتدا این نوع اقامت را دریافت نمائید. مدت اعتبار این اقامت ۲ سال است و در شما باید در این بازه، نسبت به تأسیس شرکت و ثبت آن، اقدام کنید.

  • اقامت دائم

این نوع اقامت در حقیقت هدف نهایی و غایی افراد به هنگام ثبت شرکت در ترکیه است. برای اینکه بتوانید اقامت دائم را به دست آورید، باید مدت زمان ۵ سال از ثبت شرکت شما گذشته باشد. پس از آن قادر خواهید بود تا با مراجعه به ادارت مربوطه، درخواست اقامت دائم خود را مطرح کنید.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه بسیار است؛ بهره‌مندی از همین مزایا باعث شده که سرمایه‌گذاران بسیاری، برای سرمایه‌گذاری و اخذ سودهای قابل توجه، به سمت کشور ترکیه سرازیر شوند. هدف ما در این بخش، معرفی بزرگترین مزایای ثبت شرکت این کشور است؛ هرچند که شاید مهم‌ترینش همان کسب اقامت ترکیه بود، که شرحش در بخش پیش گذشت.


از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در ترکیه عبارتند از

برای ثبت شرکت در ترکیه، نیازی به وجود شریک ترک نیست. بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه، که سرمایه‌گذار را ملزم به شراکت با یک فرد محلی می‌کنند، چنین اجباری در کشور ترکیه وجود ندارد. همین موضوع دست سرمایه‌گذار را بسیار باز گذاشته و آنان را به سرمایه‌گذاری در این کشور علاقه‌مند کرده است.

از دیگر مزایای ثبت شرکت در ترکیه، می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • دریافت اجازه‌ی کسب و کار
  • نزدیکی به ایران و عدم نیاز به اخذ ویزا
  • امکان ثبت شرکت به صورت غیرحضوری از ایران
  • هزینه‌ی اندک برای ثبت شرکت (۶ تا ۸ هزار لیر برای ثبت، و حداقل ۱۰ هزار لیر سرمایه اولیه)
  • امکان افتتاح حساب در ترکیه از نوع بین‌المللی
  • امکان دریافت اقامت دائم بعد از ۵ سال

معایب ثبت شرکت در ترکیه

هر کاری مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ ثبت شرکت در ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. توجه به معایب یک کار، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به خصوص در این مورد که پای سرمایه‌ی شما در این میان است و باید با دقت و حساسیت بیشتری قدم بردارید.

مهم ترین قدم‌ها قدم برای سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی از قرار زیر است:

  • بررسی شاخص‌های اقتصادی
    برای اینکه سرمایه‌گذاری پرسودی داشته باشیم، لازم است تا شاخص‌های اقتصادی کشور مقصد را به خوبی بشناسیم. اصلاً هدف ثبت شرکت در ترکیه نیز همین است. علم بر موارد زیر، می‌تواند در سرمایه‌گذاری تأثیر مستقیم داشته باشد:
  • توجه به نرخ تورم
  • مطالعه و آگاهی از رشد اقتصادی
  • شناخت میزان تولید ناخالص ملی
  • آگاهی از نرخ بیکاری
  • و از همه مهم‌تر، دانستن نرخ مالیات
  • شناخت خطرات احتمالی
    شناخت خطرات احتمالی، و بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در ترکیه، می‌تواند سرنوشت سرمایه‌ی ما را رقم بزند. دانستن خطرات احتمالی و مسائلی که ممکن است بدون پیش‌بینی برای اموال و سرمایه‌ی ما رخ بدهد، از اهمیت بسزایی برخوردار است. عوامل زیر، از مهم‌ترین استاندارهای سرمایه‌گذاری هستند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها نشان داد:
  • نرخ مصادره اموال توسط دولت
  • کیفیت نظارت دولت و توانمندسازی افراد و بخش خصوصی
  • نرخ فساد و میزان کنترل آن توسط دولت

حال، هدف از ذکر تمامی مسائل بالا، آن بود که به شما سرمایه‌گذاران عزیز گوشزد کنیم که عملکرد دولت ترکیه در این بخش‌ها، چندان رضایت‌بخش نیست. عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی و کم‌توجهی به چنین قوانینی، از معایب ثبت شرکت در ترکیه به حساب می‌آیند.

سخن نهایی

ثبت شرکت در ترکیه، مصداق بارز سرمایه‌گذاری در این کشور است. آزادی‌ها و فضای باز تجاری ترکیه، باعث شده تا سرمایه‌گذاران زیادی به این کشور جذب شوند و بعضاً به تأسیس شرکت در این کشور روی آورند. کشور ترکیه با بسترهای مناسب و فرصت‌های طلایی خود، بدون شک سکوی پرتابی برای مهاجران خواهد بود.
ثبت شرکت در ترکیه، بدون شک مزایا و معایب خاص خودش را به دنبال دارد. از بزرگترین مزایای آن می‌توان به کسب اقامت دائم این کشور پس از ۵ سال، و البته عدم نیاز به یک شریک ترک اشاره کرد. از مهم‌ترین معایب ثبت شرکت در این کشور نیز باید عدم رعایت و احترام به استاندارها و شاخص‌های بین‌المللی را ذکر کرد.
مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه بسیار، و البته طی این روند بسیار پیچیده و ظریف است. متخصصان استانبول همراه می‌توانند در این راه، قدم به قدم همراه شما و پشتیبان شما خواهند بود. فقط کافی است که با یک تماس، با مشاوران خبره‌ی استانبول همراه ارتباط برقرار کنید و روند مهاجرت به ترکیه را آغاز نمائید.

کد خبر 482056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.