افزایش ۲۰ درصدی بستری‌های کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد فوتی و بستری‌های کرونا در اصفهان حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است، در ایام نوروز باید از تجمع و ترددهای غیرضروری خودداری شود و افراد باید دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند تا دچار شرایط بحرانی نشویم.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت شیوع کرونا ویروس در اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم این هفته را با هفته گذشته مقایسه کنیم، افزایش ۲۰ درصدی در تعداد موارد جدید بستری بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ نفر تعداد روزانه بستری‌ها بوده است که اکنون این رقم به ۱۰۰ نفر رسیده و افزایش ۱۰ درصدی در مثبت شدن تعداد تست‌های کرونا ویروس را نیز داشته‌ایم که نشان می‌دهد شیوع بیماری در جامعه رو به افزایش است و این افزایش در رنگ‌بندی خودش را نشان داده است به طوری که قبلاً ۱۱ شهر با وضعیت زرد داشتیم، اما اکنون تعداد شهرها با وضعیت زرد به ۱۷ شهر رسیده و تعدادی از شهرهایی که در وضعیت آبی بوده‌اند نیز به وضعیت زرد تبدیل شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مجموع آمارهای بستری و مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا نشان می‌دهد از نظر ابتلا وضعیت به سمت بدتر شدن می‌رود، همچنین ممکن است شرایط با ترددها و شرایط ایام عید و تجمع‌ها بدتر شود.

بیمارستان خورشید ریفرال کرونا شد

وی با اشاره به روند پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان، افزود: بر اساس دستورالعمل‌های موجود بیمارستان عیسی بن مریم را از چرخه کرونا خارج کردیم و بیمارستان خورشید را به طور کامل به عنوان بیمارستان مرجع کرونا در اصفهان قرار دادیم، برخی بیمارستان‌ها نیز افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران کرونا داشته‌اند، بیمارستان صدوقی افزایش ظرفیت داشته و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نیز با تخصیص ظرفیت ۱۵۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی می‌کنند و سایر بیمارستان‌های استان در شهرستان‌ها هم درصدی از تخت‌هایشان را به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده‌اند.

نجیمی در خصوص بیمارستان مرجع کرونا برای کودکان در اصفهان، تصریح کرد: بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان بیمارستان مرجع کودکان بخشی از تخت‌هایش را به پذیرش کودکان مبتلا به کرونا اختصاص داده است، چرا که کرونا ویروس با جهش انگلیسی ممکن است گروه کودکان و اطفال را بیشتر درگیر کند، بخشی از بیمارستان امام حسین(ع) را به پذیرش این بیماران اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر این که بیمارستان الزهرا(س) برای بیماران کووید ۱۹ مطرح نیست، اضافه کرد: اکنون از آی سی یو این مرکز برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ استفاده می‌کنیم، اما حجم اصلی این بیمارستان برای بیماران دیگر استفاده می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد فوتی و بستری‌ها نیز حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است، در ایام نوروز باید از تجمع و ترددهای غیرضروری خودداری شود و افراد باید دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند تا دچار شرایط بحرانی نشویم.

کد خبر 482054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.