حمایت اتحادیه اروپا از فنلاند برای کاهش انتشار کربن

اتحادیه اروپا حمایت مالی خود از فنلاند برای کاهش انتشار کربن در سراسر کشور را اعلام کرده و این در حالی است که مقامات ادعا کرده‌اند از بودجه‌های دریافتی برای توسعه اینترنت ۶ گیگابایتی و هوش مصنوعی نیز بهره خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فنلاند از طریق برنامه رشد پایدار کشور در نظر دارد فرصت سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده و افزایش رشد پایدار اقتصادی فراهم آورد علاوه بر این طی پیاده‌سازی این برنامه، وضعیت اشتغال، سلامت، خدمات اجتماعی، تحقیقات، توسعه و نوآوری نیز بهبود قابل توجهی خواهد یافت. بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، این اقدامات قرار است تا سال ۲۰۲۳ عملی شود و اجرای آن‌ها دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو هزینه در بر خواهد گرفت.

مقامات رسمی فنلاند قصد دارند نیمی از این بودجه را برای توسعه حمل و نقل سبز و یک چهارم آن را جهت پیشرفت تکنولوژی مورد استفاده قرار دهند علاوه بر این اتحادیه اروپا نیز قرار است حدود ۸۰۰ میلیون یورو در اختیار دولت فنلاند قرار دهد تا این کشور را در مسیر پایداری تحت حمایت خود قرار دهد.

وزیر دارایی فنلاند ادعا کرده که سرمایه‌گذاری‌ها همگی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا و افزایش رفاه حال شهروندان انجام خواهد شد و بهینه‌سازی بخش‌های صنعتی را نیز به طور قابل توجهی تحت پوشش قرار خواهد داد. وی مدعی شده است که پس از پایان اجرای پروژه‌ها در سال ۲۰۲۳ انتظار می‌رود که هر ساله بیش از سه میلیون تن از میزان انتشار گاز دی اکسید کربن کاهش یابد.

علاوه بر این بخشی از بودجه‌های شهری در جهت هوشمندسازی فرآیندهای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این راستا قرار است دولت با استفاده از فرآیندهای دیجیتالی و هوش مصنوعی به افزایش تولیدات و تسهیل دسترسی به خدمات کمک کند.

حمایت اتحادیه اروپا از فنلاند برای کاهش انتشار کربن

کد خبر 482028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.