ظهور سازه‌های بیوفیلیک در ایتالیا

میلان ایتالیا شهری با تلفیقی از آثار هنری، معماری و صنایع دستی به سبک سنتی و مدرن است که زمینه را برای احداث سازه‌های بیوفیلیک در اختیار معماران بزرگی نظیر کنگو کوما، اهل کشور ژاپن، قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیوفیلیک سبکی از معماری است که در آن، طبیعت با سازه‌های شهری پیوند داده می‌شود. این نوع معماری طی چند دهه اخیر حامیان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است و به همین دلیل، معماران زیادی تلاش کرده‌اند در طراحی‌های خود سبک بیوفیلیک را پیاده کنند. کنگو کوما از پیشروان این سبک به شمار می‌رود که در زمینه طراحی سازه‌های زیست دوست به شهرت جهانی دست یافته است. وی در آخرین اقدام خود احداث ساختمانی اداری به سبک معماری بیوفیلیک را در میلان ایتالیا آغاز کرده که قرار است به عنوان یک مرکز کاری برای تامین رفاه جسمی و روانی کارکنان استفاده شود. کوما در نظر دارد این سازه را به یکی از پایدارترین دفاتر اداری جهان تبدیل کند و تا سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری برساند.

ظهور سازه‌های بیوفیلیک در ایتالیا

دفتر بیوفیلیک ایتالیا با الهام از طبیعت اطراف خود طراحی شده و قرار است انجام فعالیت‌های سخت اداری را برای کارکنان آن در هوایی پاک و دلپذیر تسهیل کند. این ساختمان سبز که در محل یکی از مناطق متروکه صنعتی در حال ساخت است، مفهوم تلاش مضاعف را به ساکنان یادآوری می‌کند و آن‌ها را به کسب درآمد بیشتر ترغیب می‌کند. کنگو کوما در نظر دارد با همکاری معماران محلی، ساختمان را به گونه‌ای احداث کند تا کل منطقه متروکه را احیا کرده و ساکنان و سرمایه‌داران جدیدی را به سمت آن جذب کند. در واقع، پروژه جدید معمار ژاپنی نه تنها ساختمان اداری، بلکه فضاهای عمومی دیگری را نیز در بر خواهد گرفت و همچون جنگلی سبز در قلب مرکز صنعتی قدیمی که سال‌ها بدون استفاده باقی مانده بود خودنمایی خواهد کرد.

ظهور سازه‌های بیوفیلیک در ایتالیا

کوما ادعا کرده که طراحی مدرن را به بهترین شکل ممکن در این پروژه اجرا می‌کند و به همین دلیل ساکنان منطقه می‌توانند از تمام امکانات دیجیتالی و تکنولوژیک بهره‌مند شوند. علاوه بر این در طراحی منطقه سبز جدید تمام اصول ایمنی اجرا خواهد شد تا ساکنان را از خطرات ناشی از پاندمی‌های احتمالی آینده حفظ کند. بدیهی است که میلان شهری با تلفیقی از آثار هنری، معماری و صنایع دستی به سبک سنتی و مدرن است که زمینه را برای احداث سازه‌های بیوفیلیک در اختیار معماران بزرگی نظیر کنگو کوما قرار می‌دهد.

منطقه جدید میلان که قرار است ساخت و ساز آن تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسد، مجموعه‌ای چند منظوره خواهد بود که دفاتر اداری، سالن‌های تئاتر، فضاهایی برای انجام کارهای گروهی، سالن‌های ملاقات و همچنین ارائه خدمات رفاهی نظیر رستوران، کافه، فروشگاه‌های متعدد، زمینی ورزشی و مکان‌هایی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری موقت و دائمی را در بر می‌گیرد. علاوه بر این میدان جدیدی در این منطقه احداث خواهد شد که قرار است به طور کامل با گیاهان و گل‌های بومی پوشیده شود و پیرامون آن را تپه‌هایی سبز محصور کند. محوطه‌های باز نیز به فضای ملاقات‌ها و انجام کارهای غیر اداری اختصاص داده می‌شود و تراس‌هایی سبز، در تمام طبقات ساختمان اداری، پوشش گیاهی منطقه را به زیباترین شکل تکمیل خواهد کرد.

ظهور سازه‌های بیوفیلیک در ایتالیا

منطقه سبز میلان، از هر سمت به مرکز شهر راه دارد و در نتیجه مردم می‌توانند به راحتی از هر نقطه شهر به آن راه پیدا کنند. کنگو کوما ادعا کرده است که انتشار کربن در این شهرک زیبا صفر خواهد بود و از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی مورد نیاز تمام سازه‌ها بهره گرفته خواهد شد. پانل‌های خورشیدی سراسر سازه‌ها و حتی میدان اصلی منطقه را در بر می‌گیرد و در نتیجه انرژی مورد نیاز آن‌ها را فراهم خواهد کرد. کوما امیدوار است که جنگل سبز میلان، یکی از پایدارترین مناطق جهان و اروپا باشد چرا که در طراحی آن، تمام اصول پایداری به بهترین شکل ممکن رعایت شده است.

ظهور سازه‌های بیوفیلیک در ایتالیا

کد خبر 482013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.