راه‌حلی به غیر از سوزاندن زباله در برخی از شهرهای شمالی کشور وجود ندارد

شهردار رشت با بیان این که راه‌حلی غیر از سوزاندن زباله در برخ شهرهای شمالی کشور وجود ندارد، گفت: بالغ بر ۴ دهه است که زباله‌های شهر رشت در سایت زباله سراوان سرازیر و دپو می‌شوند و در حال حاضر نیز روزانه هزار و ۲۰۰ تن زباله در آن دفن می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد احمدی امروز _چهارشنبه ۲۷ اسفندماه_ در نشست با شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: توسعه و پیشرفت کشور در گرو استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان انقلابی است و بیانیه گام دوم انقلاب هم به همین موضوع تاکید دارد.

وی با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و ایام شعبانیه و با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان جهادی افزود: انقلاب در دهه‌های آینده در اختیار نسل پنجم و ششم انقلاب قرار می‌گیرد، بنابراین انتقال ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب به این نسل باید با ظرافت شکل بگیرد.

شهردار رشت زمینه‌سازی برای استفاده از توان جوانان نخبه و انقلابی را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: حال جوانان را واقعاً درک می‌کنیم و فارغ از اینکه گاهی جوانان به مباحث نگاهی آرمانی دارند، اما در بسیاری مواقع راه‌حل‌هایی را هم مطرح می‌کنند که عملیاتی است.

احمدی با انتقاد از برخوردهای انفعالی در حوزه‌های مدیریتی و لزوم اصلاح چنین رویکردهایی اضافه کرد: گاهی در مراجعه به برخی ادارات این جمله که "مشکل خودتان است" شنیده می‌شود و این منفورترین واژه‌ای است که ممکن است به کار برود.

وی با بیان این که چند ابرچالش در رشت وجود دارد اظهار کرد: یکی از این ابرچالش‌ها معضل پسماند و وضعیت سایت زباله سراوان است از سویی باید توجه داشته باشیم که راه‌حل‌هایی مشخص در مدت زمانی معلوم و مدون برای برخی مشکلات وجود دارد.

شهردار رشت ادامه داد: بالغ بر ۴ دهه است که زباله‌های شهر رشت در سایت زباله سراوان سرازیر و دپو می‌شوند و در حال حاضر نیز روزانه هزار و ۲۰۰ تن زباله در سراوان دفن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه راه‌حلی به غیر از سوزاندن زباله در برخی از شهرهای شمالی کشور وجود ندارد گفت: از این میزان زباله حدود ۶۰۰ تن متعلق به رشت است که آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از همین مقدار به علت مسافر پذیر بودن رشت تولید می‌شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه ۳ پروژه همزمان در سایت سراوان و در حوزه پسماند در دست انجام است تصریح کرد: قرار بود پروژه زباله‌سوز در تهران با ظرفیت ۲۰۰ تن، نوشهر با ظرفیت ۲۰۰ تن و ساری و رشت ایجاد شود که در دو محل اول یعنی تهران و نوشهر محقق شد.

وی به قرارداد احداث زباله سوز منعقد شده بین شهرداری و شرکت TTS اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیتم در شهرداری پروژه‌های حوزه پسماند را بررسی کردم، در ابتدا مقرر بوده به منظور آغاز اقدامات عملیاتی این پروژه ۲۵ درصد به طرف قرار داد پرداخت شود اما متأسفانه از سال ۹۲ تا حدود دو ماه پیش، هیچ اقدام مؤثری شکل نگرفته بود.

کد خبر 481897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.