رشد ۷ درصدی بودجه ۱۴۰۰ کلانشهر قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری کلانشهر قم سه هزار و ۶۲ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به اصلاحیه بودجه سال جاری هفت درصد رشد داشته است.

عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه لایحه بودجه شهرداری بستر و مسیر یک سال مدیریت شهری را مهیا و مشخص می‌کند، اظهار کرد: بودجه سالانه شهرداری‌ها نمایی از منابع، مصارف و درآمدها و هزینه‌های یک ساله مدیریت شهری است که در آن مواردی مانند هزینه اقلام ساختمانی، میزان ارزش افزوده، کمک‌های دولتی، فروش اموال و اوراق مشارکت در بحث درآمدها در دو بخش جاری و عمرانی و هزینه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: میزان بودجه جاری شهرداری در سال ۱۴۰۰ در بخش‌های نگهداری فضاهای شهری، میزان حقوق و دستمزد و همچنین جمع‌آوری پسماند، حدود ۸۷۸ میلیارد تومان است، همچنین بودجه بخش عمرانی هم بالغ بر یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان خواهد بود، البته بخشی از آن برای بازپرداخت بدهی‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با توضیح اینکه نسبت بودجه جاری به بودجه عمرانی سال آینده ۲۹ به ۷۱ درصد است، افزود: لایحه تقدیمی بودجه سال ۱۴۰۰ کلانشهر قم توسط شهرداری به شورای شهر، سه هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان بود که پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر، این بودجه با مبلغ سه هزار و ۶۲ میلیارد تومان بسته شد که هفت درصد نسبت به اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های شاخص شهری، تصریح کرد: مترو قم، تقاطع‌های شهری مانند پروژه مدافعین سلامت و یا شهدای روحانیت و میدان نماز در کنار احداث ساختمان اصلی آتش نشانی و ساختمان شورای اسلامی شهر از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: باید به توسعه بست شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و منطقه جمکران اهمیت داد و توجه ویژه به ساکنین سکونتگاه‌های غیرمجاز در شهر نیز از برنامه‌های جدی سال آینده خواهد بود.

جلالی ادامه داد: در بودجه سال آینده، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و حدود ۳۶۰ میلیارد تومان نیز برای تملکات در نظر گرفته شده است، ضمن آنکه همه تلاش اعضای شورای شهر این بود که این بودجه واقع بینانه و دست یافتنی باشد و با تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام نهایی شود.

وی با اشاره به لزوم نگرش اصلاح فرآیندها، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در شرایط فعلی کشور، گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ما مهم خواهد بود، به ویژه آنکه این مسئله باید با حذف بوروکراسی‌های زائد رونق بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: برون سپاری بخشی از فعالیت‌ها، الکترونیکی کردن خدمات، ارتقای سرانه فضای سبز و ساماندهی ورودی شهر، توجه به احیای بافت فرسوده با حفظ هویت تاریخ و تکمیل پروژه‌های بازیافت پسماند نیز از دیگر برنامه‌های شورای شهر در سال آینده است.

وی گفت: انضباط مالی خوبی در شهرداری کلانشهر قم حکمفرما است و امید است که این امر با تلاش بیشتر همه همکاران در مدیریت شهری، افزایش کارآمدی و امیدبخشی به جامعه را دنبال داشته باشد.

کد خبر 481891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.