نوروزی: رضایت قلبی کسبه اطراف گلستان شهدا را حاصل کردیم

شهردار اصفهان گفت: برای آزادسازی اطراف مجموعه گلستان شهدا با تمام کسبه محدوده مذاکره و رضایت قلبی آن‌ها را حاصل کردیم این در حالی است که شهرداری می‌توانست برای تسریع در روند کار با اعمال ماده‌های هشت و ۹ قانون اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه_ در آئین بهره برداری از سالن اجتماعات گلستان شهدا همزمان با میلاد امام حسین و روز پاسدار اظهار کرد: تقارن روز پاسدار با افتتاح سالن اجتماعات گلستان شهدا خیر و برکات زیادی به همراه دارد؛ فردا نیز میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل عباس و روز جانباز است؛ جانبازانی که فداکارترین انسان‌ها و شاهدان عینی شهدایی هستند که در این مکان مقدس آرمیده‌اند.

شهردار اصفهان ادامه داد: خوشحالم که امروز با حضور انسان‌های شریف و خدمتگزاران استان از جمله امام جمعه، استاندار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران کل و روحانیت معزز، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا که با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد؛ امیدواریم این مکان برای همیشه شاهد برگزاری رویدادهای متعدد فرهنگی، مذهبی و معنوی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر هفته و هر روز شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهر هستیم، تأکید کرد: انجام این فعالیت‌ها توفیقی است که در این دوره مدیریت شهری نصیب مدیران شهر شده چرا که هیچ روزی نبود که در عرصه عمرانی توقفی وجود داشته باشد و نمونه بارز آن احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا به توصیه امام جمعه اصفهان بوده است.

نوروزی گفت: امام جمعه اصفهان تأکید داشتند که سالن اجتماعات گلستان شهدا با کمک نهادهای مختلف ساخته شود، اما محقق نشده و اگر شهرداری به میدان آید، این اتفاق رقم خواهد خورد از این رو شهرداری بی درنگ عملیات اجرایی پروژه را آغاز کرد و طرح خوبی برای مجموعه گلستان شهدا در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر اینکه احداث سالن اجتماعات را آغاز کردیم، اطراف آن نیز به نحو شایسته‌ای آزادسازی شد؛ البته شهرداری می‌توانست در این فرایند با اعمال ماده‌های هشت و ۹ قانون اقدام کند و کار را با سرعت پیش ببرد، اما در آن اقدام شاید رضایت قلبی مردم وجود نداشت از این رو حرکت دیگری آغاز کرده و با تک تک مغازه داران مذاکره و رضایت قلبی آن‌ها را حاصل کردیم و امروز باید از تمام کسبه‌ای که در این مکان اشتغال داشته و محل رزق و روزی شأن اینجا بود به جهت همکاری با شهرداری در انجام آزادسازی تشکر و قدردانی کنم.

شهردار اصفهان افزود: مغازه‌ها و مجموعه‌ای که سالن اجتماعات گلستان شهدا را در حصار خود آورده بود، آزادسازی شده همچنین شمال گلستان شهدا در محله احمدیه نیز آزادسازی شد و برای تکمیل کار باید آزادسازی‌ها تا خیابان سجاد ادامه پیدا کند تا از آنجا وارد عرصه بزرگ فرهنگی و فضای سبز زیبای گلستان شهدا شویم.

نوروزی با بیان اینکه در قسمت شمالی پروژه (محله احمدیه) آزادسازی‌های لازم انجام شده است، گفت: چند ساختمان مجاور مسجد را نیز آزادسازی کردیم و آنچه در این بخش باقی می‌ماند، مسجدی است که به شکل زیبا درخواهد آمد و دیواره مسجد نیز زیبا می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز زیارتی-سیاحتی در اطراف گلستان شهدا ایجاد می‌شود، افزود: اینجا مظهر کسانی است که در دوران دفاع مقدس بیش از همه حضور داشتند و برای استانی با ۲۳ هزار شهید که هشت هزار شهید در گلستان شهدا آرمیده‌اند، احداث این سالن لازم بود.

آغاز حرکتی جدید برای تقدیر از خانواده معظم شهدا

شهردار اصفهان با بیان اینکه گلستان شهدا مظهر زیبایی و مکانی مقدس برای عبادت و زیارت است که باید گام‌های بزرگی برای آن برداشته شود، تصریح کرد: اطراف گلستان شهدا آزادسازی و مسیرها بسیار زیبا طراحی خواهد شد که این اقدام بی شک خواسته خانواده شهدا و مسئولان استان است.

وی ادامه داد: امروز آغاز حرکت جدید برای تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایجاد مکانی مناسب برای آنها است، اما فعالیت شهرداری پایان نیافته و ضعف‌های احتمالی از جمله سیستم صوت، سیستم سرمایشی و گرمایشی و سایر موارد در هنگام بهره برداری رفع خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه بهره بردار این پروژه بنیاد شهید است، اظهار امیدواری کرد: بنیاد شهید این مکان را تبدیل به محلی برای تکامل روح انسان‌ها و برگزاری مراسم‌ها و رویدادهای مذهبی کند.

شعار عدالت فضایی محقق شده است

وی با اشاره به افزایش میزان بودجه شهرداری گفت: بودجه شهرداری اصفهان در این دوره مدیریت شهری از دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سال ۹۶، امسال در آستانه ۱۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفته و هرسال بهتر از سال قبل تحقق می‌یابد به طوری که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد میزان بودجه هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سال جاری محقق شده و امروز و فردا تغییرات اساسی خواهد داشت.

شهردار اصفهان افزود: با این بودجه‌ها شاهد افتتاح خیابان‌ها، پل‌ها، سالن‌ها و سایر پروژه‌های بزرگ و کوچک در تمام مناطق شهرداری هستیم و خوشبختانه شعار عدالت فضایی محقق شده است چرا که امکانات در تمام مناطق توزیع شده و مردم طعم شیرین خدمت را می‌چشند.

وی ادامه داد: زینبیه امروز دیگر زینبیه دیروز نیست و البته در حال حاضر مناطق محروم از سالن‌های ورزشی، فضای سبز، پارک، ورزشگاه‌ها و سالن اجتماعات و… برخوردار شده‌اند؛ همه آمده‌ایم تا رضایت مردم را جلب کنیم.

نوروزی با اشاره به بهره برداری از پل آفتاب گفت: هرچند مهندسان معتقد بودند که پل آفتاب در مدت ۱۸ ماه احداث خواهد شد، قول داده بودیم پروژه را ظرف مدت ۱۰ ماه می‌سازیم اما با تلاش مهندسان و کارگران سه روز زودتر از ۱۰ ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح بخش‌های زیادی از مجموع پل‌های سردار شهید سلیمانی تا پایان سال

وی تصریح کرد: مجموع پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین و بی‌نظیرترین پل شهر اصفهان بر اساس اعلام نظر کارشناسان قرار بود ۳۶ ماهه احداث شود اما شهرداری اعلام کرد که ۲۴ ماهه آن را می‌سازد و خوشبختانه در مدت ۲۰ ماه احداث شد؛ اگر افتتاح رسمی این پروژه به تأخیر می‌افتد اجازه نمی‌دهیم به خاطر افتتاح رسمی، خدمت به مردم به تعویق افتد و قطعاً بخش‌هایی از پروژه که امکان تردد در آن وجود دارد تا سه روز آینده و قبل از پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه یک روز تأخیر در بهره برداری از پروژه‌ها خسارات زیادی را به همراه دارد، گفت: بخش‌های زیادی از مجموع پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی تا قبل از پایان سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی در این مراسم «حسین رضایی» را به عنوان مشاور شهردار اصفهان در امور ایثارگران معرفی کرد و اظهار کرد: «رضایی» فرمانده‌ای است که به عنوان جانباز و اسوه خدمتگزاری کرده و امروز به عنوان مشاور در امور ایثارگران معرفی می‌شود تا امور مربوط به جانبازان و ایثارگران را پیگیری کند و بتوانیم یک دل و همراه و منسجم راهی را بپیماییم که رفاه عمومی و خدمت به مردم بیش از پیش تداوم یابد.

آوازه اصفهان در شهرهای خواهرخوانده پیچیده است

نوروزی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم قطاری است که با سرعت حرکت خود را ادامه می‌دهد، گفت: بی شک اگر تک تک مسئولان حمایت نمی‌کردند اصفهان در کشور و در عرصه‌های بین‌المللی نمی‌درخشید.

وی با اشاره به طرح شهروند دیپلمات تصریح کرد: آوازه این طرح در شهرهای خواهرخوانده اصفهان پیچیده و پیشنهادات بسیار خوبی مطرح شده تا خلاقیت و نوآوری گسترش یابد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: در روزهای پایانی سال در این مکان مقدس تجدید میثاقی با شهدا می‌کنیم تا شاهد آبادانی هرچه بیشتر اصفهان باشیم.

کد خبر 481819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.