اجرای طرح وکتور خط افق شهر برای حفظ هویت اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: وکتور خط افق شهر تصویری از جمع ساختمان‌های نمادین یک شهر است، تصویری که به محض دیدن آن می توان تشخیص داد این وکتور متعلق به کدام شهر است.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وکتور خط آسمان شهر در ابتدا تصویری سیاه و سفید یا دورنگ از ساختمان‌های یک شهر است. هنگام ترسیم وکتور به سراغ ساختمان‌هایی می‌رویم که خودشان می‌توانند نماد یک شهر باشند.

وی افزود: شهرهای مطرح دنیا مانند پاریس وکتور منحصر به فرد خود را دارند، در اصفهان نیز مسابقه‌ای با شرکت مخاطبان خاص شامل شهرسازان، معماران و گرافیست‌ها ترتیب داده شده است تا این متخصصان بر اساس بناهای اصفهان نماد و وکتور شهر را ترسیم کنند؛ «وکتور خط افق شهر» نحوه مواجهه ما با آسمان شهر است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در زمینه چگونگی اجرای مسابقه «۴۰ وکتور از خط آسمان شهر اصفهان» خاطر نشان کرد: برای گسترش دامنه شمول این طرح و افزایش طرح‌های منتخب در این مسابقه ٤٠ طرح از میان طرح‌های ارائه شده انتخاب می‌شود سپس به ٥ طرح برگزیده اول مبلغ ٧ میلیون تومان و به طرح ٣٥ نفر دیگر مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان تعلق می‌گیرد، فراخوان مسابقه از ابتدای اسفندماه اعلام شد، متقاضیان شرکت در مسابقه تا تاریخ بیستم فروردین ماه مهلت ارسال طرح‌های خود را دارند و در نهایت نتایج در اردییهشت١٤٠٠ مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: داوری این مسابقه بر عهده دو داور که از اساتید شهر اصفهان هستند، استاد سپهر و استاد اسدالهی صورت می‌گیرد. همچنین انجمن طراحان_گرافیست‌ها و دانشگاه هنر از مسابقه چهل وکتور از خط آسمان شهر اصفهان حمایت کرده‌اند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اجرای طرح وکتور شهر را عاملی برای حفظ هویت اصفهان دانست و تصریح کرد: برگزاری رویدادهایی از این دست جامعه شهرسازان را به ساختمان‌سازی‌های همگون‌تر همراه با حفظ هویت شهری ترغیب می‌کند.

کد خبر 481818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.