آخرین مصوبات ستاد کرونا استان اصفهان برای ایام نوروز+ جزئیات

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص آخرین جزئیات مصوبات ستاد کرونا برای ایام نوروز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی شامگاه سه‌شنبه _۲۶ اسفند ماه_ در نشست خبری آنلاین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان با اشاره به رنگ‌بندی استان اصفهان، اظهار کرد: ۱۷ شهرستان استان در وضعیت زرد است، علاوه بر گلپایگان شهرستان‌های نطنز، خوانسار، چادگان و نائین نیز به سمت نارنجی شدن می‌روند، اگر افراد پروتکل‌ها را رعایت نکنند، قطعاً این شهرها هم در وضعیت نارنجی قرار می‌گیرند، وضعیت خوانسار شبیه گلپایگان است و بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا وضعیت نارنجی برای خوانسار و گلپایگان اعمال می‌شود و تمام ترددها به سمت این دو شهر و خروج از آنها کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها در استان حدود ۸۷ است و این عدد نشان‌دهنده وضعیت خوبی در استان نیست و نظارت‌ها را تشدید خواهیم کرد، چرا که شاید بسیاری از شهرها به سمت وضعیت نارنجی پیش می‌رود و میزان رعایت‌ها باید بیش از ۹۰ درصد باشد.

جریمه یک میلیونی ورود خودرو به استان از شهرهای قرمز

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۹ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی است و سفر به شهرستان‌ها و استان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است، در مبادی ورودی، ورود خودروهای غیربومی کنترل و بازگشت داده می‌شوند و اگر خودرویی از شهرهای قرمز وارد استان شود، جریمه یک میلیون تومانی و خودروهایی که از شهرهای نارنجی وارد استان می‌شوند، جریمه ۵۰۰ تومانی اعمال خواهد شد، در فرودگاه‌ها، مبادی ورودی و پایانه‌های حمل و نقل زمینی کنترل می‌شود و افراد با تست کرونای منفی می‌توانند سفر کنند و نباید بیشتر از ۷۲ ساعت از زمان تست آن‌ها گذشته باشد.

وی با اشاره به پرهیز از سفرهای نوروزی، تصریح کرد: سفرها را باید به زمان مناسبی در آینده موکول کرد، همچنین باید از سفر به خوزستان خودداری کرد و افراد باید از حضور در اماکن سرپوشیده از جمله تالارها و رستوران‌ها و بازارچه‌های شلوغ پرهیز کنند، برگزاری مراسم اعیاد شعبانی در اماکن سرپوشیده ممنوع و در فضاهای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و به صورت محدود برگزار شود.

برخورد با اقامتگاه‌های غیرمجاز

غلامی با توضیح اینکه افراد باید دورهمی‌ها را به حداقل برسانند، افزود: رعایت نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا باید مانند روزهای ابتدایی شیوع بیماری با جدیت رعایت شود تا بتوانیم ایام نوروز را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی گفت: تنها هتل‌ها، مهمانپذیرها و مهمانسراهایی که تاییدیه از وزارت بهداشت و درمان دارند، می‌توانند با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد مسافر پذیرش کنند و مسافرانی که رزرو اقامتگاه دارند اجازه سفر به اصفهان را خواهند داشت.

وی ادامه داد: با سایت‌های تبلیغ کننده اقامتگاهی غیرمجاز و افرادی که در معابر کلید به دست برای مسافران نوروز تبلیغ غیر مجاز می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد و شهرداری فعالیت گشت‌های ویژه‌ای را در این زمینه از دیروز آغاز کرده است.

سفر به خوانسار و گلپایگان ممنوع

سخنگوی ستاد مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: سفر در داخل استان اصفهان و از شهرستان‌های آبی به زرد و برعکس مجاز است و تنها به شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار که وضعیت نارنجی دارند سفر ممنوع است، البته رنگ‌بندی اعلام شده فقط تا پایان سال است و اگر رنگ‌بندی شهرها تغییر کرد بلافاصله به اطلاع مردم خواهد رسید و تصمیمات جدید طبق رنگ‌بندی شهرستان‌ها اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 481765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.