۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
تالین به زودی بازسازی می‌شود

تالین، پایتخت کشور استونی، یکی از شهرهای دوران قرون وسطی به شمار می‌رود که به لطف پروژه‌های متعدد، به خوبی حفظ شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همزمان با اینکه قرنطینه‌های کرونایی در کشور استونی از شدت بیشتری برخوردار می‌شود و سفر و گردشگری محدودیت‌های خاصی را در بر می‌گیرد، پروژه‌ای نوآورانه برای بازسازی یکی از مناطق زیبای تالین در حال شکوفایی است. این منطقه شگفت‌انگیز که از دوران قرون وسطی به جای مانده، در قلب پایتخت استونی واقع شده است و از مراکز بسیار جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود. پیش از این نیز، پروژه‌هایی برای نوسازی شهر اجرا شده بود اما مقامات اخیرا از زیباسازی منطقه تاریخی Old Town خبر داده‌اند.

تالین به زودی بازسازی می‌شود

برنامه‌یزان پایتخت استونی در نظر دارند پس از نوسازی منطقه قدیمی Old Town نرم‌افزاری در اختیار گردشگران و شهروندان تالین قرار دهند تا در راستای راحتی بیشتر آن‌ها، امکان راهیابی آسان این افراد به مناطق مختلف شهر را فراهم آورند. همچنین در فرآیند نوسازی منطقه، تعداد ۶۰۰ چراغ ال ای دی در سیستم‌های روشنایی نصب خواهد شد که این کار به کاهش مصرف انرژی شهری کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم‌های روشنایی جدید با زیبایی منحصر به فرد خود، چشم‌انداز بی‌نظیری برای Old Town به وجود خواهد آورد.

جالب است بدانید که نرم‌افزار جدیدی که قابلیت نصب روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را دارد، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که یافتن مسیرهای داخل شهری را برای افراد مختلف، با توانایی‌های متفاوت را فراهم می‌آورد. به عنوان مثال، این نرم‌افزار، هم به صورت نقشه تصویری مردم معمولی را هدایت می‌کند و هم به طور صوتی برای افراد نابینا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دانلود این نرم‌افزار از وب‌سایت شهر امکان‌پذیر خواهد بود و تمام مردم می‌توانند به طور رایگان آن را روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنند.

کد خبر 481716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.