حناچی برای تغییر در مسیر BRT تجریش به راه آهن تذکر گرفت

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: شهروندان از تغییرات عجیب در خط بی آر تی تجریش به راه آهن گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که تغییر مسیر یکی از خطوط بی آر تی برای مسافران ایجاد کرده، اظهار کرد: مسئله حمل و نقل عمومی و توسعه آن یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری پنجم بوده است و همواره تلاش شده با رایزنی‌های مختلف تردد مردم در شهر را به وسیله حمل و نقل عمومی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا تسهیل کنیم.

وی افزود: یکی از مطالبات پایتخت‌نشینان هم تسهیل در تردد بوده و همزمان با شیوع کرونا اهمیت این مهم دو چندان شده است. از این رو در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه می‌جنگیم باید از حداکثر ظرفیت خود برای انتقال مردم و حفاظت از سلامتی آنان در مقابل ویروس کرونا استفاده کنیم. این در حالی است که متأسفانه با برخی اقدامات و تغییرات بدون مطالعه وضعیت موجود به مخاطره افتاده که موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم ساخته است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: چندی است که بر اساس گزارش‌های متعدد شهروندان از تغییرات عجیب در خط بی آر تی تجریش به راه آهن گلایه دارند. روز گذشته با حضور در این خط متوجه شدم که تغییر در مسیر، مردم را به زحمت زیادی انداخته است.

وی ادامه داد: اطلاعیه‌ای در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده است که در آن عنوان شده «از روز شنبه مورخ ۲۳ اسفند ماه خط مذکور یعنی بی آر تی تجریش به راه آهن تغییر کرده و مسافرانی که قصد عزیمت به تجریش را دارند باید در ایستگاه پارک وی پیاده و از اتوبوس‌های گردشی تجریش- پارک وی استفاده کنند. مسافرانی که قصد عزیمت به راه آهن از تجریش را دارند باید در ایستگاه امانیه پیاده شده و از اتوبوس‌های پارک وی- راه آهن استفاده کنند.»

فراهانی با بیان اینکه با این اقدام چند اتفاق نابهنجار غیرقابل دفاع رخ داده است، افزود: اول آنکه استفاده شهروندان از ظرفیت حمل و نقل عمومی که باعث کاهش زمان رسیدن به مقصد می‌شود توجیهی ندارد. مسافران پس از سوار شدن در ایستگاه تجریش باید در ایستگاه امانیه پیاده شده و سپس منتظر بمانند تا اتوبوس بعدی آنان را به مقصد برساند حال آنکه تجمع جمعیت در این ایستگاه و سوار شدن در اتوبوسی دیگر خود سبب تراکم افراد شده و احتمال انتقال کرونا را شدت می‌بخشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر تعداد زیادی اتوبوس در ایستگاه پارک وی بدون استفاده و پارک شده در ساعات پیکی که جمعیت اتوبوس فشرده است و این خود جای تأمل دارد.

فراهانی تصریح کرد: درباره «تغییر مسیرهای اتوبوس بدون انجام مطالعه و لزوم استفاده از حداکثر ظرفیت» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری تهران بیش از پیش رضایت مردم را در ایام کرونا جلب کند و وضعیت تردد اتوبوس‌های خطوط بی آر تی را به حالت قبل بازگرداند.

کد خبر 481681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.