خبرگزاری فارس مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدیر مسئول خبرگزاری فارس در دو پرونده مجزا مجرم شناخته شد و در عین حال با نظر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مستحق تخفیف شد.

به گزارش ایمنا، احمد مؤمنی راد اظهار کرد: در روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۳ پرونده بررسی شد.

وی ادامه داد: پرونده اول مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری فارس و دو خبرنگار به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر رسیدگی شد و هیئت منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهمان را مجرم دانست و نیز به اتفاق آرا آنها را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

مؤمنی راد افزود: پرونده دیگری نیز مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری فارس و یک خبرنگار به اتهام نشر مطالب خلاف واقع رسیدگی شد و هیئت منصفه با اکثریت آرا متهمان را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و نیز با اکثریت آرا ایشان را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: پرونده سوم دو متهم مدیر مسئول روزنامه فرهنگ آشتی و مدیر مسئول روزنامه مغرب به اتهام توهین به مقام معظم رهبری و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر رسیدگی شد و هیئت منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام توهین به مقام رهبری متهمان را مجرم ندانست همچنین هیئت منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهمان را مجرم دانست و با اکثریت آرا متهمان را مستحق تخفیف دانست.

منبع: ایرنا

کد خبر 481644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.