تزریق واکسن آسترازنکا در کدام کشورها متوقف شد؟

برخی کشورها استفاده از واکسن آسترازنکا را به دلیل عوارض جانبی آن متوقف کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشورهای ایرلند، دانمارک، تایلند، هلند، نروژ، ایسلند، کنگو و بلغارستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآوردند. شرکت آسترازنکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که ۱۵ نفر در بریتانیا و اتحادیه اروپا پس از تزریق این واکسن به ترومبوز سیاهرگی عمقی و ۲۲ نفر نیز به آمبولی ریه مبتلا شدند.

تعلیق واکسن آسترازنکا یک اقدام پیشگیرانه است، اما آژانس دارویی آمریکا (EMA) همچنین سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کردند که اطلاعات منتشر شده در مورد واکسن آسترازنکا نشان نمی‌دهد که تزریق این واکسن باعث ایجاد لخته خون می‌شود، بلکه افراد باید با توجه به مزایای آن با واکسن آسترازنکا واکسینه شوند.

به گفته آژانس دارویی آمریکا (EMA)، لخته خون که در بعضی از دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا مشاهده شده است دلایل مختلفی دارد. علاوه بر این تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های "ترومبوآمبولیک" که واکسن آسترازنکا را دریافت کردند با افرادی که این واکسن را تزریق نکردند تفاوت قابل ملاحظه‌ای ندارد.

تقریباً ۱۷ میلیون نفر در اتحادیه اروپا و انگلستان واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند و تعداد مبتلایان به لخته‌های خونی در این گروه کمتر از موارد ابتلا در بین دیگر افراد جامعه بود. در واقع همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ باعث شده است به بیماری‌های ایجاد شده در بدن افراد توجه بیشتری شود.

کد خبر 481602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.