استقرار آتش‌نشانان فومنی در شهر

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن از آمادگی کامل نیروی آتش نشانی این شهر به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در چهارشنبه آخرسال خبر داد.

امین خوش برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی فومن با ۲۵ نیروی انسانی، سه خودروی اطفای حریق، یک خودرو امداد و نجات و یک تانکر آب‌رسان با استقرار در یک ایستگاه آماده مقابله با هر نوع خطر احتمالی در چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: پنج نیروی خدمات شهری نیز در روز چهارشنبه سوری وظیفه جمع آوری لاستیک و زباله مواد محترقه سوخته را از سطح معابر بر عهده دارند.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن خاطرنشان کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته حدود ۳۵ مورد حریق لاستیک و کاه و کلش در شهر فومن رخ داد و خوشبختانه این حوادث مصدومی نداشت.

وی افزود: شهروندان از تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیر زمین و نگهداری و حمل مواد آتش‌زا و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خود پرهیز کنند.

خوش برش تاکید کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهروندان از حضور و تجمع در خیابان‌ها، روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی، پارکینگ‌های عمومی، کوچه و خیابان خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان از پرتاب مواد محترقه و آتش زا به طرف دیگران، بر روی درختان، سقف و بالکن منازل خودداری کرده و والدین با نظارت بر رفتار فرزندان خود خطرات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری را به آنها یادآوری کنند.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: خانواده‌ها با رعایت نکات ایمنی و مراقبت از فرزندان و افراد سالخورده، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی بلافاصله با شماره ۱۲۵ به واحد آتش نشانی اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 481536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.