محدودیت تامین برق در مناطق شمالی کشور

سخنگوی صنعت برق گفت: افزایش برودت هوا در مناطق شمالی کشور که منجر به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده، تامین سوخت نیروگاه‌ها را بامحدودیت روبرو کرده و این امر باعث محدودیت در تامین برق شده است.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: به دلیل افزایش سرمای هوا در کشور به خصوص در مناطق شمالی که میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری را بیشتر کرده است تأمین سوخت برای نیروگاه‌ها با محدودیت روبرو شده است.

وی ادامه داد: محدودیت سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها سبب شده تأمین برق برای این مناطق با محدودیت روبرو شود که به محض برطرف شدن شرایط نسبت به تأمین برق پایدار اقدام خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق به همه مشترکان در سراسر کشور توصیه کرد: میزان مصرف انرژی خود را مدیریت کنند تا شرایط بهتری برای تأمین برق در مناطق شمالی ایجاد شود.

در همین رابطه شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل کاهش مصرف انرژی با توجه به پایداری هوای سرد در بخش شمالی کشور و افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی و تجاری، محدودیت جدی در تأمین سوخت نیروگاههای منطقه ایجاد شده که به تبع آن محدودیت‌هایی در تأمین برق هموطنان به وجود آمده است که محض برطرف شدن محدودیت سوخت نیروگاه‌ها، برق مشترکان به صورت پایدار تأمین خواهد شد.

از همه هموطنان گرانقدر درخواست می‌شود با کاهش مصرف برق و گاز، پرسنل صنعت برق را در استمرار تأمین انرژی به ویژه در مناطق سردسیر کشور یاری کنند.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 481512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.