تغییرات اقلیمی بلای جان جنگل‌های زاگرس

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از مشکلات دامنگیر جنگل‌های زاگرس را تغییرات اقلیمی دانست و گفت: پایین آمدن میزان رطوبت در کف جنگل سبب پیدایش بیماری‌های زغالی در حوزه زاگرس شده است که برای پیشگیری از وقوع آفات هم در حوزه درمان و هم کنترل، بخش‌های تخصصی باید به کمک منابع طبیعی بشتابند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان حفظ نباتات در خصوص پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی که امروز برگزار شد، گفت: سازمان جنگل‌ها با چالش‌هایی از قبیل قاچاق چوب، تغییر کاربری اراضی به‌ویژه آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی مواجه است و در این زمینه نیازمند همکاری و حمایت سازمان حفظ نباتات است.

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌های زاگرس جزو اولویت‌های نخست سازمان جنگل‌ها است و دولت برای نجات زاگرس، اولین جلسه شورای سیاستگذاری را به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل داده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از همیاران طبیعت در کشور خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند در زمینه پیشگیری و مبارزه با آفات آموزش‌های لازم را فرابگیرند و به منابع طبیعی کمک کنند.

منصور تاکید کرد: اینکه تفاهم‌نامه به امضا رسیده و پیگیری نشود اصلاً صلاح نیست و برای پایداری و حمایت از آن باید دستورالعمل اجرایی تهیه و برای سال ۱۴۰۰ جهت همکاری هدف‌گذاری شود.

کد خبر 481511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.