پایان ساخت آسمان‌خراش جاذب کربن در تایوان

وینست کالبو، معمار مشهور اهل پاریس، در حال تکمیل پروژه آسمان‌خراش اعجاب‌برانگیز خود در تایپه، پایتخت تایوان است که سازه آن از قابلیت جذب دی اکسید کربن برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وینسنت کالبو تصاویری از برج معروف جاذب کربن به نام Tao Zhu Yin Yuan در تایپه منتشر و ادعا کرده است که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ از این پروژه عظیم رونمایی خواهد شد. برج جاذب کربن تایوان که در منطقه تجاری پایتخت بنا شده، توانسته است گواهینامه لید، استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی، را از آن خود کند. این آسمان‌خراش زیبا در مقابله با پدیده گرمایی کره زمین و انتشار گاز کربن ساخته شده و قرار است تعداد ۲۳ هزار اصله درخت در آن کاشته شود.

پایان ساخت آسمانخراش جاذب کربن در تایوان

علاوه بر این بالکن‌های ساختمان فضاهایی دارای گیاهان بومی را در بر خواهد گرفت که به بهبود کیفیت هوای محیط کمک زیادی خواهد کرد. سازندگان برج ۲۱ طبقه جدید تایوان پیش‌بینی کرده‌اند که این سازه در هر سال بیش از ۱۳۰ تن گاز کربن به خود جذب کند.

هر طبقه از برج Tao Zhu Yin Yuan لوکس‌ترین واحدهای ساختمانی شهر را در بر گرفته که بدون شک با قیمتی بسیار بالا به فروش می‌رسد. این آسمان‌خراش که از طبقه پایین به سمت بالا به شکل پیچ در پیچ ساخته شده ، به شکل یک DNA است که امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای پیرامون شهر را برای ساکنان خود فراهم می‌آورد.

پایان ساخت آسمانخراش جاذب کربن در تایوان

آسمان‌خراش Tao Zhu Yin Yuan با طراحی منحصر به فرد خود، استاندارد طلایی لید را از آن خود کرده است؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساختمان که آن را در لیست سازه‌های پایدار کشور قرار داده می‌توان به بام پوشیده از پانل‌های خورشیدی، سیستم جمع‌آوری آب باران، لامپ‌های ال ای دی، کانال‌های تهویه طبیعی، پنجره‌های بسیار بزرگ و پوشش سبز آن اشاره کرد.

پایان ساخت آسمانخراش جاذب کربن در تایوان

کد خبر 481490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.