دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولان خراب شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وظیفه همه سیاست مداران و سخنوران و نخبگان دلسوز جامعه که آرزوی توسعه همه جانبه ایران را دارند این است که به قدر وسع خود برای مبارزه با این اعتمادسوزی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا شهریاری امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: انقلاب مردم ایران حرکتی عظیم برای برداشتن موانع تکامل در مسیر پیشرفت و متکی بر اندیشه اسلامی و ملی مردمی بود و پس از گذشت چهار دهه از زمان آن انقلاب تاریخی و کم نظیر با وجود همه فرازها و فرودها، کاستی‌ها و کمبودها، منفعت‌طلبی‌ها و خودمحوری‌ها همچنان دل در گرو اهداف مقدس آن داریم.

وی با بیان این که از ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی فاصله گرفته‌ایم، افزود: این اتفاق محصول همکاری نزدیک شهروندان، فعالان اقتصادی و مدیران جامعه است و بی‌تردید این همکاری فقط در سایه اعتماد متقابل امکان بروز و ظهور خواهد داشت باید تصویری از حکمرانی در اذهان مردم ایجاد شود که همگان حسن نیت مدیران و کارگزاران نظام را باور کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در جامعه‌ای که اعتمادی وجود نداشته باشد کار بسیار دشوار خواهد بود، نگاهی گذرا به شرایط امروز جامعه نشان می‌دهد که نوعی بی‌اعتمادی نسبت به عملکرد مدیران و متولیان امور در حوزه‌های مختلف شکل گرفته است اما رفتار برخی مسئولان، بی‌توجهی به ضرورت اقناع شهروندان، بی‌اعتنایی به رعایت معیارهای شفافیت، رقابت مخرب سیاسی، توجه مفرط نهادهای عمومی به درآمدزایی و تجارت پیشگی، همه و همه دست به دست هم داده و به این بی اعتمادی و بدبینی دامن زده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون وظیفه همه سیاست مداران و سخنوران و نخبگان دلسوز جامعه که آرزوی توسعه همه جانبه ایران را دارند، این است که به قدر وسع خود برای مبارزه با این اعتمادسوزی تلاش کنند و دولت و نهادهای عمومی را وادار کنند تا با محرم و صاحب حق تلقی کردن مردم، دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و خود را تخریب کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مسئولان باید این واقعیت را بپذیرند که شهروندان سهام‌داران جامعه هستند و حق دارند درباره آنچه مربوط به سرنوشت آینده کشورشان است به بهترین نحو و با صریح‌ترین شیوه، کمی‌ها و کاستی‌ها را بازگو کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که برای برون رفت از وضعیت موجود سران و تصمیم سازان کشور باید دست به تصمیم‌گیری‌های بزرگ بزنند، اضافه کرد: اتخاذ شیوه‌های نوین را باید جایگزین روش‌های شکست خورده آزمون و خطا کنیم.

کد خبر 481439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.