۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
نصب ۲۰ المان نوروزی در شهر زنجان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان از کاشت ۴۰ هزار جعبه گل در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

محسن قربانلو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نصب ۲۰ المان، جداره سازی و زیبا سازی دیوار در نوروز ۱۴۰۰ در میادین و معابر شهر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به کاشت گل در سطح شهر ادامه داد: در سال‌های اخیر شهرداری زنجان اقدام به تولید بوته گل کرده تا در این راستا خودکفا باشد البته در بعضی فصول همچون بهار تولید دو برابر خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان تصریح کرد: گل کاری در زنجان متناسب با شرایط آب و هوایی این شهر انجام می‌شود و بالغ بر ۴۰ هزار جعبه انواع گل فصلی در شهر کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نهضت درختکاری ادامه یافت و در این راستا به تعداد شهدای این شهر  ۳۵۳۵ اصله نهال در کوی رضائیه غرس شد.

قربانلو با اشاره به غرس نهال در پارک گلستان، پارک ارم و گرده داغ یادآور شد: تنها در هفته درختکاری بیش از ۱۰ هزار اصله نهال غرس شد.

وی در خصوص شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان از دو سال گذشته گفت: به صورت پایلوت دو تا سه هزار درخت در مناطق مختلف شناسنامه دار شده تا اطلاعات مورد نظر را شرکت پشتیبان بابت تراشه‌هایی که در درختان قرار دادیم ارائه دهد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ تا ۱۵ هزار درخت شناسنامه دار شده است.

وی با بیان این که در گذشته شناسنامه دار کردن درختان با پلاک‌کوبی فلزی انجام می‌شد، افزود: در حال حاضر به منظور حفظ درختان و جلوگیری از قطع آن پلاک‌کوبی الکترونیکی انجام می‌شود.

قربانلو یادآور شد: گزارش‌گیری از وضعیت درخت و دریافت اطلاعات لازم در خصوص سن و موقعیت جغرافیایی درختان سطح شهر در قالب طرح شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان انجام می‌شود.

کد خبر 481339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.