کاهش ۱۱ درصدی درآمدهای پایدار شهرداری تهران

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: درآمدهای پایدار شهرداری تهران نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن رسولی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد مالی ۱۱ ماهه و گزارش سه ماه آذر، دی و بهمن ماه، شهرداری تهران ارائه کرد.

وی با بیان این که بر اساس بودجه مصوب موظف بوده در برش عملکردی ۱۱ ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۲۸ هزار ۲۶۵ میلیارد تومان اقدام کند گفت: طی این دوره ۱۱ ماهه مبلغ ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد درآمد کسب شده در ۱۱ ماه مذکور کسری ،۹ هزار و ۷۴۹ هزار میلیاردی معادل ۳۵ درصد نسبت به بودجه مشاهده می‌شود.

طبق گفته خزانه‌دار از کل درآمد ۱۱ ماهه ۳۰ درصد آن پایدار و ۷۰ درصد آن ناپایدار است؛ در این دوره شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۲۵ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان هزینه کند که در دوره مذکور ۱۷ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان هزینه در دفتر ثبت شده است که از این مبلغ ۹۳ درصد آن نقدی و هفت درصد آن غیر نقدی بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی سه ماهه آذر، دی و بهمن نسبت به تأمین منابع در سقف ۷ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان اقدام کند در این سه ماهه در مجموع مبلغ ۵ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد درآمد کسب شده است.

وی افزود: در ماه آذر مبلغ یک هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد کسب درآمد شده در دی ماه معادل مبلغ یک هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان یعنی ۷۷ درصد درآمد کسب شده و در بهمن ماه یک هزار و ۶۹۴ میلیارد معادل ۶۷ درصد کسب درآمد شده است.

رسولی خاطر نشان کرد: از کل درآمد سه ماهه آذر دی و بهمن ۲۷ درصد به ۷۳ درصد آن ناپایدار است همچنین از کل درآمد آذرماه ۲۳ درصد آن پایدار ۷۷ درصد آن درآمد ناپایدار بوده است در دی ماه نیز ۲۴ درصد درآمدها پایدار و ۷۶ درصد ناپایدار بوده است بهمن ماه ۳۵ درصد پایدار و ۶۵ درصد آن ناپایدار بوده است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران در سه ماه آذر دی و بهمن تا سقف شش هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ دو هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان معادل ۶۸ درصد مصارف خود را در این سه ماه منظور و ثبت کرده است.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: کسب درآمد از بودجه یازده دوازدهم از ۶۸ درصد در سال ۹۸ به ۶۵ درصد در سال جاری رسیده است. از کل درآمد ۱۱ ماهه ۳۰ درصد پایدار و ۷۰ درصد آن ناپایدار است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمدهای وصولی ۴۱ درصد آن پایدار و ۵۹ درصد آن ناپایدار بوده است که نشان می‌دهد درآمد پایدار نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

رسولی یادآور شد: هزینه ۱۱ ماهه ۹۳ درصد نقدی است از ۲۰ درصد بودجه غیر نقد تنها هفت درصد تحقق یافته است بنابراین همانند سابق برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیر نقد را انتظار داریم.

رسولی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به روند درآمدی عملکرد ۱۲ ماهه به مرز ۸۰ درصد برسد در صورت تحقق این پیش بینی با توجه به آثار ناشی از کرونا و تحریم بر فضای کسب و کار می‌توان گفت که شهرداری تهران در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است.

به گفته رسولی امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های مالی بعد از انقلاب بوده که دولت نیز کمکی به شهرداری نکرده است.

کد خبر 481236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.