رویداد "تهران ۱۴۰۰" چه مشکلی از پایتخت نشینان حل می‌کند؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد رویداد تهران ۱۴۰۰ و ضرورت شفاف‌سازی روند پروژه‌ها و هزینه‌های این رویداد به شهرداری تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به رویداد تهران ۱۴۰۰ که بناست در شهر تهران اجرا شود، اظهار کرد: طبق مصوبه ۲۰ اسفند سال ۹۶ با عنوان «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران ۱۴۰۰» و نیز موضوع ماده ۴ مصوبه برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه‌ای برای اجرای این رویداد شده است. لایحه‌ای که با تأخیر و به شکل ناقص به شورا آمد اما به دلیل ابهامات و مشکلاتی که داشت تأیید نشد.

وی ادامه داد: در آذرماه سال ۹۸ بود که آخرین ایرادات بر این لایحه وارد شد و بنا شد تا پس از تکمیل و رفع ابهامات مجدداً به شورا ارائه شود که این امر انجام نشد. حتی در جلسه هم‌اندیشی هم این موضوع مطرح شده و دوباره بر تکمیل لایحه تاکید شد، اما همچنان هیچ اتفاقی رخ نداد.

نظری با بیان این که شهرداری تهران با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بنر و پوسترهای مختلفی با عنوان تهران ۱۴۰۰ در سطح شهر اکران کرده است تصریح کرد: سوالی که برای بسیاری از شهروندان ایجاد شده، این است که اساساً رویداد تهران ۱۴۰۰ چیست و بناست چه مشکلی از مردم پایتخت رفع کند؟ آیا بناست صرفاً در حد همین طرح‌ها بماند؟ آیا شورا نباید چیستی و چگونگی اجرا را تأیید کرده و تصویب کند؟

به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، علی‌رغم تاکید شورای شهر مبنی بر ضرورت مشارکت تمام ارکان و معاونت‌های شهرداری تهران و حتی فراتر از آن دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در تهران در این رویداد، امروز شاهد آن هستیم که عمده اقدامات مربوط به رویداد تهران ۱۴۰۰ از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و آن هم صرفاً در بیلبوردها، تابلوها و تبلیغات شهری نمود پیدا کرده است.

نظری در تذکری به شهردار تهران گفت: چرا لایحه تهران ۱۴۰۰ را مجدداً به شورا ارائه نکرده است؟ همچنین جزئیات این رویداد و هزینه‌کرد آن به چه صورت است و چرا تاکنون گزارشی شفاف از آن به مردم و نمایندگان آنها در شورا ارائه نشده است؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد که گزارشی از اعتبارات و برنامه‌های اجرایی این رویداد را به شورا ارائه کند تا مشخص شود نقش معاونت‌های مختلف شهرداری تهران در این امر مهم چه بوده و با اجرای رویداد تهران ۱۴۰۰ بناست چه مشکلی از پایتخت نشینان حل شود؟ حتی اگر بناست در حوزه فرهنگی با تاکید بر نشاط اجتماعی فعالیت شود، آیا نیاز به تصویب شورای شهر حس نشده است؟

نظری اضافه کرد: برای ماندگاری تهران ۱۴۰۰ لازم بود که پروژه‌هایی ماندگار تعریف شده و بهره‌برداری شود، وگرنه برچسب و طرح روی بیلبوردهای شهری ماندگاری بالایی برای سال ۱۴۰۰ تهران به دنبال نخواهد داشت.

کد خبر 481213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.