بیش از ۷۰ درصد مردم اصفهان موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تجربه‌ای که از استان خوزستان رصد می‌کنیم، حاکی از وجود شرایطی سخت است که دلیل آن رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی است؛ در اصفهان علی‌رغم شلوغی که در شهرها وجود دارد، رعایت این موازین بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با آئین قدردانی از زحمات کادر درمان بیمارستان‌های درگیر کرونا همراه بود، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۷۵ هزار نفر در بیمارستان‌های اصفهان بستری شده‌اند تقریباً می‌توان گفت همه بیمارستان‌های شهر نزدیک به یک سال است که بار مقابله با این بیماری را بر دوش می‌کشند.

وی افزود: تعداد زیادی از کادر درمان در این مدت مبتلا به کرونا شدند و علی‌رغم همه مشکلات کماکان در صف مقدم مقابله با این بیماری مانده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کادر درمان حفظ سلامتی همشهریان و نگرانی برای وضع خانواده‌هایشان را بر منافع خود ترجیح دادند تا اعضای خانواده‌ها در معرض بیماری نباشند.

وی ادامه داد: ۱۳ نفر از کادر درمان در این یک سال جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا ازدست داده‌اند و این ایثارگری از یک خدمه تا پزشکان شاخص شهر، قابل تقدیر است؛ در این راه ستاد استانی، نیروهای مردمی و خیرین همراهی داشتند و مجموعه فولاد مبارکه نیز برای تأمین دستگاه‌های اکسیژن در استان اصفهان و دیگر استان‌ها اقدامات خوبی داشت.

کلیدری با بیان این که شرایط شیوع کرونا در استان نسبتاً با ثبات است، افزود: در این چند روز حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند و نسبت به مهر و آبان که اوج بیماری را شاهد بودیم، این میزان با یک شیب کند به ۲۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: تجربه‌ای که از استان خوزستان رصد می‌کنیم، حاکی از وجود شرایطی سخت است که دلیل آن رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی است؛ در اصفهان علی‌رغم شلوغی که در شهرها وجود دارد، رعایت این موازین بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از اقدامات شورای شهر، شهرداری و فرمانداری تقدیر می‌کنم و تردید نیست علی‌رغم تمام سختی‌ها، کادر درمان همچنان دنبال آن هستند که دردی را از همشهریان خود درمان کنند.

کد خبر 481207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.