اسکان اضطراری ٥٧٣٣ گرفتار برف و کولاک در ۷۲ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از اسکان اضطراری و موقت ۵ هزار و ۷۳۳ مسافر گرفتار و در راه مانده برف و کولاک طی ۷۲ ساعت گذشته در ١٠١ محور کوهستانی و هشت شهر ۲۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی با ارائه آخرین گزارش خدمات امداد و نجات در حوادث جوی از ٢١ تا ٢٤ اسفند، اظهار کرد: این شمار خدمات اسکان اضطراری و موقت به مسافران گرفتار در برف و کولاک ٢١ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قزوین، قم، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد ارائه شده است.

وی افزود: با تلاش ۲۳۸ تیم عملیاتی متشکل از ۹۰۱ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در مدت یاد شده به ۱۸ هزار و ۷۶۶ نفر از هموطنان خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در حوادث جوی ارائه شد که از این تعداد ۸۹ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: همچنین در مدت یادشده ۱۳ هزار و ۵۹۸ تخته پتو، ۲۹۹۳ بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، ۲۶۶۳ قرص نان، ۴۲۶ بطری آب معدنی، ۲۹۳ قوطی کنسرو، ۶۴ کیلوگرم خرما و ۱۱۷ بسته بیسکوئیت در میان در راه ماندگان برف و کولاک و درخواست کنندگان کمک اضطراری در استان‌های یادشده توزیع شد.

محمدی، خاطرنشان کرد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته ۲۲ مصدوم بدحال انواع حوادث به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و از ۳۴ واحد مسکونی دچار آب گرفتگی آب تخلیه شد.

وی از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 481196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.