اصفهان، قطب هندبال ساحلی کشور است

سرمربی تیم هندبال ساحلی بانوان ریف اصفهان گفت: امسال موفق شدیم قهرمانی را به اصفهان بازگردانیم. امیدوارم حضور در مسابقات هندبال ساحلی، در دستور کار باشگاه های سپاهان و ذوب آهن قرار بگیرد.

اعظم قینانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شرایط فنی چهارمین دوره از مسابقات هندبال ساحلی بانوان کشور اظهار کرد: با توجه به این موضوع که به دلیل شیوع کرونا مسابقات سال گذشته برگزار نشد، امسال شرایط تیم‌ها متفاوت بود. بازیکنان ساحلی‌باز بیشتری نسبت به بازیکنان سالنی در مسابقات حضور داشتند و تمام تیم‌ها در آرایش دفاع و حمله شبیه به مسابقات ساحلی بود و مسابقات نسبت به سه دوره گذشته سطح فنی بالاتری داشت. بسیاری از تیم‌ها از بازیکنان هندبال داخل سالن استفاده می‌کنند و هنوز به طور کامل جدا نشده‌اند.

وی در خصوص خلق شگفتی و قهرمانی تیم ریف ادامه داد: امسال دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن در مسابقات هندبال ساحلی شرکت نکردند و چند بازیکن خوب اصفهان، در تیم ریف حضور پیدا نکردند. بازیکنان تیم ما با وجود نوسان شرایط سنی که وجود داشت، یکدل بودند. در اولین دوره قهرمان مسابقات شدیم اما دو دوره قهرمان نشدیم و امسال دوباره قهرمانی را به اصفهان بازگرداندیم.

قینانی در ارتباط با میزان حمایت‌ هیئت هندبال استان اصفهان تصریح کرد: هر تیمی که به مسابقات اعزام می‌شود هیئت هندبال با اسپانسرهای موجود همکاری می‌کنند و علاوه بر اسپانسر، شخص مؤثری که این حلقه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند حسن افتخاری است و جا دارد از ایشان تشکر و قدرانی کنم. ایشان پدر هندبال سالنی ایران هستند و به نظر من وجود این شخص باعث مهربانی اسپانسرها با هندبال شده است.

سرمربی تیم هندبال ساحلی ریف در ارتباط با حضور نداشتن سپاهان و ذوب آهن در این مسابقات افزود: از آنجایی که مسابقات آزاد است و باشگاه‌ها هنوز به مسابقات ساحلی ورود نکرده‌اند و هنوز قدمت آنچنانی پیدا نکرده است اما تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در مسابقات ساحلی نکوداشت شرکت می‌کنند اما در بحث کشوری ورود نکردند. امیدوارم در سال آینده این موضوع در دستور کار باشگاه‌ها قرار بگیرد که حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

نایب رئیس هیئت هندبال در رابطه با تخصصی سازی برای بازیکنان هندبال ساحلی ادامه داد: برخی از بازیکنان برای هندبال ساحلی ساخته شده‌اند و شاید آن اقبال لازم را در هندبال سالنی نداشته باشند و قرار شده است که در اردوهایی متمرکز گردآوری شوند و اگر مسابقات برون مرزی وجود داشته باشد، تیم‌های ملی ما آماده باشند.

قینانی در ارتباط با سخت افزار هندبال ساحلی موجود در اصفهان و کشور افزود: در اصفهان دو زمین ساحلی خیلی خوب داریم و روز به روز هندبال ساحلی اقبال لازم را پیدا می‌کند و اکثر بازیکنان می‌خواهند در هندبال ساحلی بازی کنند چرا که نشاط بیشتری در آن وجود دارد. در بحث داوران نیز دوره‌های خاصی برای آنها برگزار شد و بیشترین داور ساحلی و مربی را اصفهان دارد. می‌توان گفت که قطب هندبال ساحلی کشور، اصفهان است.

سرمربی تیم هندبال ساحلی ریف در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بانوان به رشته هندبال ساحلی خیلی علاقه مند هستند. حضور ۱۱ تیم در مسابقات کشوری با وجود کرونا نشان از این می‌دهد که ساحلی در آینده گوی سبقت را از هندبال ساحلی بگیرد.

کد خبر 481105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.