۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
برترین شهرهای دنیا در ۲۰۲۱

برترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۲۱ میلادی شامل سیدنی، سئول، دوحه، لاس وگاس و استانبول می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال جاری به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، برای رتبه‌بندی شهرها عوامل مختلفی علاوه بر برنامه‌های فرهنگی مانند توانایی مقابله با بیماری کووید -۱۹ نیز در نظر گرفته شده است. بدین منظور، کمپانی برجسته مشاوره رزونانس که در زمینه توسعه اقتصادی و گردشگری فعالیت دارد، شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار داد؛ عواملی که این گروه برای رتبه‌بندی شهرها در نظر گرفته‌اند به کیفیت تجربی شهر مربوط است و شامل فرهنگ، رستوران‌ها، زندگی شبانه، خرید و ورزش می‌شود. در ادامه به معرفی تعدادی از برترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم:

سیدنی، استرالیا

از آنجایی که شهر سیدنی در کنار دریا واقع شده است، محل مناسبی برای انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی است، بنابراین سواحل آرام و تمیز این شهر گردشگران و مهاجران زیادی را جذب کرده است. کوه‌های آبی (Blue Mountains) که شهر سیدنی را احاطه کرده است در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و توانسته طبیعت زیبایی برای این شهر به وجود بیاورد. خوشبختانه فضای بیرونی شهر سیدنی باعث شده است شیوع ویروس کرونا در این شهر به کمترین میزان برسد، به طوری که اکنون استرالیا یکی از کشورهای امن در مقابله با کرونا محسوب می‌شود. خانه اپرای سیدنی این شهر که به عنوان سمبل استرالیا نیز شناخته می‌شود، سالانه هزاران نفر را به این کشور جذب می‌کند تا با این مکان شگفت‌انگیز از نزدیک آشنا شوند. خانه اپرای از لحاظ هنر معماری یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم در نظر گرفته شده است.

برترین شهرهای دنیا در ۲۰۲۱

سئول، کره جنوبی

در طول ۶ ماه اول شیوع ویروس کرونا، سئول جز اولین شهرهایی بود که برای مقابله با این بیماری اقدامات قابل توجهی در زمینه تشخیص و درمان انجام داد و برای مهار بیماری کووید -۱۹ بسیار تلاش کرد. کاخ گیونگ‌بوک (Gyeongbok Palace) کاخ اصلی سلسه چوسان، آخرین سلسله سلطنتی کره، در قلب سئول واقع شده است؛ گیونگ‌بوک بزرگ‌ترین و مهم‌ترین این کاخ محسوب می‌شود که موزه ملی فولکلور کره (National Folk Museum of Korea) را نیز شامل می‌شود. علاوه بر این، بزرگ‌ترین مجموعی تفریحی سئول و بزرگ‌ترین پارک موضوعی در فضای بسته جهان لاته ورلد (Lotte World) نام دارد که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

برترین شهرهای دنیا در ۲۰۲۱

دوحه، قطر

شهر دوحه در یک سال اخیر، زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را انجام داده است و در لیست برترین شهرهای دنیا، از رتبه ۴۴ به رتبه ۱۸ دست پیدا کرده است. تا زمان شروع سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۱ هتل جدید و آسمان خراش در این شهر ساخته می‌شود که می‌توانند با هتل‌های دبی به رقابت بپردازند. علاوه بر این، موزه هنر اسلامی شهر دوحه یکی از شاهکارهای معماری در کرانه خلیج فارس است که بسیاری از آثار اسلامی را به نمایش گذاشته است؛ این مکان نماد فرهنگی جدیدی را برای کشورهای عربی منطقه به وجود آورده است. همچنین، برج‌های بارزان مکانی عالی برای تماشای چشم‌اندازهای دریا است که در اواخر قرن نوزدهم از سنگ‌های مرجانی و سنگ آهک ساخته شده و۱۶ متر ارتفاع دارند.

برترین شهرهای دنیا در ۲۰۲۱

لاس وگاس، آمریکا

شهر لاس وگاس در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته است و به یک مکان ایده آل برای تفریحات خانوادگی تبدیل شده است. مردم سراسر دنیا این شهر را با مراکز خرید متنوع، هتل‌های لوکس، رستوران‌های بی شمار با غذاهای متنوع می‌شناسند. اماکن تفریحی در این شهر به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار است. علاوه بر این، شهر لاس وگاس از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی برخوردار است؛ هتل‌های مهم و معروف لاس وگاس اغلب مانند نمونه‌های جهانی شبیه‌سازی شده است و با ارائه برنامه‌های بزرگ و تفریحی، بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا را به سوی خود جذب کرده‌اند. هتل برج استراتوسفر نیز دارای چنین ویژگی‌هایی است و گردشگران می‌توانند از برج دیدبانی آن چشم‌اندازهای شهر را با نمای ۳۶۰ درجه مشاهده کنند.

برترین شهرهای دنیا در ۲۰۲۱

استانبول، ترکیه

استانبول تنها شهر بزرگ در جهان است که در دو قاره قرار گرفته است و فقط یک تنگه آب باریک دو قسمت شهر را از یکدیگر جدا می‌کند. مراکز خرید بزرگ، معماری با شکوه، زندگی شبانه پر از جنب و جوش و بخش‌های سنتی شهر در کنار یکدیگر باعث شده است استانبول جز برترین شهرها قرار بگیرد. مسجد آیا صوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ موزه توپ‌کاپی جز مکان‌هایی هستند که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. علاوه بر این، برج گالاتا که در این شهر واقع شده است و ۷۰۰ سال عمر دارد، تا مدت‌ها بلندترین بنای منطقه بوده است.

برترین شهرهای دنیا در ۲۰۲۱

کد خبر 481092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.