۳۷ مصدوم در چهارشنبه‌سوری سال ۹۹ راهی بیمارستان شدند

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: سال گذشته در جریان حوادث چهارشنبه پایان سال در مجموع ۳۷ نفر در استان اصفهان مصدوم و به بیمارستان های سطح استان مراجعه کردند و یا توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: سال گذشته در جریان حوادث چهارشنبه پایان سال در مجموع ۳۷ نفر در استان اصفهان مصدوم و به بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کردند و یا توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع این افراد ۳۴ نفر مرد و ۳ نفر زن بودند، افزود: سال گذشته حوادث رخ داده برای مصدومان چهارشنبه سوری در استان اصفهان ۲۲ مورد سوختگی، ۹ مورد بریدگی، ۶ مورد خراشیدگی و ۳ مورد قطع عضو بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع این حوادث ۲۳ مورد آسیب به دست، ۶ مورد آسیب چشم، ۱۷ مورد آسیب به سر و گردن و ۵ مورد جراحت پا به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه پایان سال ۱۳۹۷ تعداد مصدومان این روز ۸۵ نفر شامل ۶۷ مرد و ۱۸ زن بود که خوشبختانه این عدد در سال گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است.

راستین گفت: شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک‌سال اخیر و عواقب جبران‌ناپذیر بی‌توجهی به این بیماری و نیز حوادث و آسیب‌های ناشی از استفاده مواد محترقه از همه همشهریان تقاضا داریم، از انجام هرگونه رفتار مخاطره‌آمیز پرهیز کنند تا آغازی زیبا و به دور از هرگونه غم و اندوه و حسرت را برای خود، خانواده و هموطنان در نوروز ۱۴۰۰ رقم بزنند.

وی تصریح کرد: در این روزها که مراکز بیمارستانی و پیش بیمارستانی با حجم بالایی از مراجعات و تماس‌های امدادخواهی مواجه هستند به همکاری و همراهی هرچه بیشتر شهروندان نیازمندند تا بتوانند خدمات بهتری را به بیماران و مصدومان ارائه دهند.

کد خبر 481053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.