بورس امروز شنبه ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۸۰.۳۷۸ میلیارد ریال بود که نسبت به روزهای هفته گذشته وضعیت بهتری دارد و حجم معاملات برابر ۸.۴ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس امروز با رشد ۲۲.۵۵۴ واحدی به سطح ۱.۲۲۹.۴۳۲ واحد رسید و یک روز مثبت دیگر را در کارنامه معاملاتی خود ثبت نمود شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱.۴۵۳ واحدی نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۴۳۳.۲۷۷ واحد قرار گرفت، و شاخص کل بازار رشد ۱.۸۷% و شاخص هم وزن رشد ۳۴/% را تجربه کردند. شاخص کل فرا بورس نیز با رشد ۱۱۶ واحدی به سطح ۱۷.۱۹۸ واحد رسید و ارزش معاملات بازار فرا بورس معادل با ۱۴۷.۴۰۹ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۱.۶ میلیارد برگه سهم بود.

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

سایه سنگین عرضه اوراق دولتی همچنان بر بازار سرمایه

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس در پیامی میگویید که نگرانی ما درباره عدم کشش بازار سرمایه برای انتشار بیش از اندازه اوراق دولتی در سال آینده بود و این امر باعث شد که بخشی از آن را در بودجه لحاظ نکنیم و به کلی خارج کنیم لازم به ذکر است که در جواب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس گفته شود که در حال حاضر نیز بازار توان و کشش این حجم از عرضه اوراق دولتی را ندارد و ماه‌ها است که بخش قابل توجهی از نقدینگی بازار را به خود اختصاص می‌دهد برخی از روزهای زمانی که ارزش معاملات بورس به سختی به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید در بازار بدهی فرا بورس ما شاهد معاملات اوراق دولتی بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان بودیم. در سال گذشته بر اساس آمارها دولت باید برای بازپرداخت این اوراق سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان کنار می‌گذاشت که اصل و فرع پول را پرداخت کند و برای سال آینده این عدد به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان می‌رسید و در سال‌های بعدی به صورت تصاعدی بالاتر خواهد رفت هرچند که انتشار اوراق قرضه بهتر از چاپ پول است اما اگر نحوه صرف این اوراق برای هزینه‌های جاری باشد تأثیر آن تفاوتی نخواهد داشت و مجدد منجر به ایجاد تورم در دوره‌های آتی می‌شود.

بر اساس آماری که رئیس بانک مرکزی منتشر کرد رشد ۳.۹+ درصد با نفت و ۲.۹ + درصد بدون نفت در سه ماهه سوم سال ثبت شده است که نشان از برگشت کمی ایران به روند رشد اقتصادی است.

بیشترین تأثیر در شاخص کل

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار بورس

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرا بورس

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار فرا بورس

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرا بورس

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت‌های رانفور، سبحان و خلنت

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت خدمات انفورماتیک - نماد: رانفور

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت خدمات انفورماتیک (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی: ۸,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۱۹,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم

ارزش اسمی هر سهم: ۱,۰۰۰ ریال

مبلغ افزایش سرمایه: ۱۹,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه: ۱۹,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد مادۀ ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۹۸/۰۲/۱۵ مجلس شورای اسلامی)

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت سبحان دارو - نماد: دسبحان (سبحان)

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سبحان دارو (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی: ۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم

ارزش اسمی هر سهم: ۱,۰۰۰ ریال

مبلغ افزایش سرمایه: ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه: ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی،

موضوع افزایش سرمایه: خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، نوسازی و تجهیز خطوط تولیدی و پشتیبانی

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت تولیدی لنت ترمز ایران - نماد: خلنت

اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تولیدی لنت ترمز ایران (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی: ۸۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد سهام قابل انتشار: ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ سهم

ارزش اسمی هر سهم: ۱,۰۰۰ ریال

مبلغ افزایش سرمایه: ۴۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

منبع تأمین افزایش سرمایه: ۴۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته

موضوع افزایش سرمایه: اصلاح ساختار مالی

پیش بینی سود شرکت سیمان شاهرود

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

این شرکت پیش بینی کرده است که در گزارش ۱۲ ماهه که ارسال خواهد کرد مجموع سود سالانه این شرکت برابر با ۲.۱۰۰ ریال باشد در این صورت با فرض در نظر گرفتن فیمت ۱۹.۶۱۰ ریالی سهم p/e تحلیلی شرکت پس از گزارش ۱۲ ماهه به عدد ۹.۳ کاهش پیدا می‌کند، در حال حاضر p/e شرکت عدد ۱۳ واحد می‌باشد و صف فروش نسبتاً سنگینی هم سهم دارد که از سهامداران عزیز این شرکت خواسته می‌شود به دلیل وضعیت خوب این شرکت از صف نشینی خودداری کنند.

تابلو روز معاملات سهم

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار

بورس امروز ۲۳ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

کد خبر 481003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.