بودجه ۵۵۰ میلیارد تومانی مترو کرج در سال ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی کرج گفت: حدود ۵۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه مترو کرج در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده که اغلب آن در قالب اوراق مشارکت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طی سه سال گذشته از نظر اقتصادی در فضای سختی قرار گرفته‌ایم و برنامه‌ریزی دشواری پیش‌رو داشتیم، اکنون هزینه خرید اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و قیر برای آسفالت خیابان‌ها حدود سه برابر شده است.

وی افزود: طی برنامه ریزی‌هایی که از سال اول این دوره شورای شهر شده مقرر کرده‌ایم هیچ هزینه مازادی برای شهرداری ایجاد نشود، در این راستا از جذب نیروی انسانی جلوگیری شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی کرج با بیان این که در این حوزه متعهدانه عمل شده است، ادامه داد: مدیریت شهری کرج در طول این سال‌ها با مازاد نیرو مواجه بوده است و با این که در سه سال و نیم گذشته در کنار اجرای پروژه بسترهای زیادی برای اشتغال فراهم شده است اما جذب نیروی انسانی در دستورکار قرار نگرفت و هیچ کسی از بدنه شهرداری اخراج نشد و حفظ امنیت شغلی نیروهای انسانی برای ما اهمیت ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به پروژه مترو و با انتقاد از این که در دوره‌های گذشته به تکمیل این پروژه با وجود زیرساخت‌های فراوانی که انجام شده است بی‌توجه بودند، توضیح داد: شهر در حال توسعه است و اجرای پروژه مترو از اولویت‌های ما بوده است، البته که بهره برداری از فاز نخست پروژه مترو در کاهش ترافیک شهر تأثیر بسزایی نخواهد داشت اما پس از افتتاح یک ایستگاه روند اجرای عملیات سرعت خواهد گرفت و دوره‌های بعدی شورا باید روند را ادامه دهد.

عضو شورای شهر با بیان این که ۵۰ درصد بودجه متروی کرج توسط اوراق مشارکت و با کمک دولت تامین شده است، خاطرنشان کرد: مترو پروژه‌ای است که در سه محور اجتماعی، محیط زیستی و حمل و نقلی برای ما اهمیت دارد.

زارع با اشاره به این که حدود ۵۵۰ میلیارد تومان برای احداث پروژه مترو در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده که اغلب آن در قالب اوراق مشارکت است، افزود: اگر در حوزه تأمین منابع مالی پروژه مشکل وجود نداشت تا امروز مترو شهری کرج به بهره برداری رسیده بود. البته امیدوار هستیم تا سال آتی قطار شهری کرج روی ریل حرکت برود و با ادامه روند اجرای این پروژه عظیم به توسعه شهر دست یابیم.

اجرای ۲۶۰ پروژه کوچک زیرساختی در دوره پنجم

وی با اشاره به اجرای ۲۶۰ پروژه کوچک زیرساختی در دوره پنجم شورای شهر کرج، تصریح کرد: در گذشته کوچک‌ترین بارندگی منجر به بروز آبگرفتگی در بیشتر نقاط شهری می‌شد اما شاهدیم در بارندگی شب گذشته، تنها یک مورد شکایت آبگرفتگی در اخترآباد ثبت شده است. برای رسیدن به این نقطه که شاید از نظرها پنهان مانده، ده‌ها میلیارد تومان هزینه شده است.

این عضو شورای شهر کرج با بیان این که پروژه کنارگذر مهرشهر و بزرگراه شمالی به صورت جدی در حال اجرا است، اضافه کرد: سه پروژه مترو کرج، بزرگراه شمالی و افزایش تعداد اتوبوس با همکاری ۵۰ درصدی دولت و با تأمین اوراق مشارکت بهره برداری خواهد شد. این جذب سرمایه و همکاری دولت و مدیریت شهری حاصل رایزنی‌ها و پیگیری این دوره شورای شهر کرج بوده است.

زارع با اشاره به ابعاد مختلف استفاده از اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی، گفت: استفاده از اوراق مشارکت ما را مجبور می‌کند که در مسیر مشخص اعتبار هزینه شود و پرداخت سود مضاعف نیز متوجه مدیریت شهری نخواهد بود، این امر در اجرای پروژه‌ها نقش بسزایی داشته است.

افزایش دو برابری بودجه شهرداری

وی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در سال‌های گذشته میزان بودجه چندان رشد نداشت اما بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و میزان تحقق بودجه نیز به همان میزان افزایش یافته است.

این عضو شورای شهر در رابطه با نحوه بازپرداخت تسهیلات بانکی که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری کرج اخذ شده است، اضافه کرد: مدیریت شهری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است، این عدد با احتساب سود سالانه در نظر گرفته شده است و اختلاف شهرداری و بانک شهر بر سود مضاعف است.

زارع در خصوص پروژه میدان جمهوری یادآور شد: بنا بر تصویب شورای شهر کرج اجرای این پروژه به صورت زیرگذر لغو و احداث تقاطع جایگزین خواهد شد.

کد خبر 480985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.