نهضت ساخت پد در اصفهان آغاز شده است

معاون فنی و عملیات اورژانس استان اصفهان گفت: در گذشته در شهر نجف آباد پد فرود هلیکوپتر نداشتیم و این موضوع به شدت حادثه ساز بود ولی در وضعیت فعلی همه شهرداران شهرستان‌ها همکاری کردند و موفق شدیم ۲۴ پد اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا قاسمی صبح امروز _ شنبه ۲۳ اسفندماه_ در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به موفقیت ایران در مهار شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: الگوی جمهوری اسلامی یکی از الگوهای موفق مدیریت کنترل این بیماری در جهان بود ولی متأسفانه در این حوزه خود کم بینی داشتیم.

وی با اشاره به وجود ۱۵۴ پایگاه اورژانس در استان اصفهان افزود: اصفهان یک اورژانس هوایی دارد و در مجموع هزار و ۱۰۰ پرسنل در این مجموعه مشغول کار هستند و تا الان در حالت آماده‌باش بودند و در نوروز هم بیش از پیش آماده‌باش هستند؛ همچنین برای سال آینده در حال پیش بینی و جانمایی برای ایجاد دومین پایگاه اورژانس هوایی هستیم.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان اصفهان ادامه داد: غالباً برای موارد اورژانس هوایی یک هلیکوپتر نظامی داریم که اورژانس شده است ولی امیدواریم با همکاری مسئولین و برای پایگاه دوم اورژانس هوایی یک هلیکوپتر مخصوص اورژانس خریداری شود.

وی با بیان این که نهضت ساخت پد در اصفهان آغاز شده است، تصریح کرد: در گذشته در شهر نجف آباد پد فرود هلیکوپتر نداشتیم و این موضوع به شدت حادثه ساز بود ولی در وضعیت فعلی همه شهرداران همکاری کردند و حتی شهرستان‌ها همکاری بیشتری داشتند و موفق شدیم ۲۴ پد نشست و برخاست اضافه کنیم.

قاسمی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ آمبولانس در سطح استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۰ تا ۷۵ درصد به روز است که این به روز بودن به معنای تکنولوژی سال ۲۰۱۵ اروپا است و ۲۵ درصد ناوگان نیز قدیمی است که در حال بازسازی هستیم و موفق شدیم یک پایگاه بازسازی اورژانس در اصفهان راه اندازی کنیم و استان‌های دیگر آمبولانس‌های قدیمی خود را برای بازسازی به اصفهان می‌آوردند.

وی با اشاره به هزینه ۴ میلیاردی تامین آمبولانس مجهز و و به روز تاکید کرد: در راستای خدمت رسانی باید ۱۰۰ درصد ناوگان اورژانس به روز شود ولی در زمینه واردات آمبولانس محدودیت داریم و از طرفی تولید داخلی پاسخگوی رفع نیاز نیست.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان اصفهان با بیان این که ۱۵۴ پایگاه اورژانس در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: در هر پایگاه دو نفر پرسنل و یک آمبولانس وجود دارد که تمام این مجموعه در ۱۱ ماهه اول امسال ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ مأموریت بر عهده داشتند که ۵۰ درصد مأموریت در شهرستان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به استاندارد لازم اورژانس در شهر گفت: باید به ازای هر ۵۰ هزار جمعیت یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد و بر اساس جمعیت اصفهان این شهر ۴۰ پایگاه نیاز دارد که در حال حاضر در اصفهان ۴۳ پایگاه داریم؛ احساس می‌کنیم به دلیل نبود زیر ساخت لازم باید تعداد پایگاه‌ها بیشتر از حد استاندارد شود.

قاسمی افزود: آمبولانس در اصفهان ۱۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه طول می‌کشد تا به مقصد برسد که زمان بسیار زیادی است به دنبال کم کردن این زمان هستیم ولی ترافیک شهری و نداشتن مسیر ویژه مشکل زا است و دنبال توسعه هستیم ولی مشکل دیگر نداشتن فضای فیزیکی برای ساختن پایگاه است.

وی با بیان این که توزیع پایگاه‌ها در اصفهان پراکنده است، ادامه داد: توزیع پایگاه‌ها به دلیل نداشتن فضای مناسب، علمی نیست و این مشکل با ورود و کمک خیران حل خواهد شد. همچنین در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به سامانه مدیریت اورژانس استان وصل می‌شوند و تمرکز فرماندهی در حال انجام است.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان اصفهان اضافه کرد: مدیریت جدید مترو با اورژانس همکاری کرد و در ایستگاه امام حسین(ع) فضای فیزیکی به اورژانس داده شد و قول دادند در ۵ تا ۶ نقطه دیگر در مترو در خط دوم فضای فیزیکی داده شود البته که پوشش امدادی اورژانس مترو فقط مختص حوادث مترو نیست.

کد خبر 480959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.