خطر طغیان کرونا در کمین اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به ایجاد طغیان جدید بیماری کرونا در اصفهان اخطار داد و گفت: بستری کودکان با توجه به شیوع ویروس جهش یافته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری صبح امروز _ شنبه ۲۳ اسفندماه_ در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص روند شیوع بیماری کرونا در اصفهان، اظهار کرد: بعد از سپری کردن موج سنگین مهر و آبان و آذر یک دوره نزول بیماران را تجربه کردیم که در این دوره به یک آرامش نسبی رسیدیم.

وی در خصوص شیب صعودی شیوع کرونا در بهمن ماه، افزود: از اواخر بهمن شمار بیماران بستری به آرامی در حال افزایش است و می‌توان فهمید هر موقع استانی مثل خوزستان که نزدیکی با اصفهان موج جدید را تجربه کرده بعد از دو یا سه هفته در اصفهان هم یک سیر صعودی آرام شکل گرفت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: در وضعیت فعلی ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داریم و تعداد بیماران روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار است که تقریباً همین تعداد هم مرخص می‌شوند؛ لذا بین ترخیص و بستری تناسب نسبی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در اسفندماه با اشکال جدید ویروس که مهم‌ترین آن ویروس جهش یافته انگلیسی بود، آشنا شدیم و در استان تعداد زیادی کیس جهش یافته شناسایی و تلاش کردیم مبتلایان ویروس جهش یافته محدود شوند و مورد ارزیابی قرار بگیرند ولی همچنان نگران سطح شیوع بیشتر بیماری هستیم.

کلیدری ادامه داد: در حال حاضر به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و اگر دستورات بهداشتی رعایت نشود بیماری طغیان می‌کند، همان طور که این وضعیت در خوزستان هم رخ داد، زیرا قدرت سرایت افزایش پیدا کرده و مرگ و میرها در موج جدید به وضوح بیشتر شده و به وضوح سنین کم بیشتر درگیر می‌شوند.

سناریوهای احتمالی ترسیم شده

وی با اشاره به لزوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: باید به نوعی عمل شود که در روزهای آینده درگیر طغیان جدید نباشیم، ولی با این وجود مراکز درمانی ما یک سال آماده بودند و هستند و سناریو احتمالی در حوزه درمان ترسیم شده و بیمارستان خورشید دوباره به زنجیره خدمت رسانی کرونا اضافه شده و اگر شیوع بیماری بیشتر شود بیمارستان‌های دیگر که از الان هماهنگ شده که آماده شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بیمارستان خورشید در حال حاضر مشغول پذیرش بیمار است و بیمارستان‌های صدوقی، امین و یکی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در حالت آماده‌باش برای طغیان بیماری هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه خوزستان در مقابله با ویروس جهش یافته بیمارستان امام حسین (ع) را به عنوان مرکز ریفرال معرفی کردیم، زیرا تعداد کودکان نیازمند بستری بیشتر شده و در حال پذیرش بیماران این گروه سنی در این بیمارستان هستیم.

کد خبر 480932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.