تغییر زمان کوچ عشایر به اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تغییر زمان کوچ ۶۰ هزار نفر عشایر به استان اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند کوچ عشایر به استان اصفهان، اظهار کرد: کوچ عشایر از استان‌های جنونی مانند خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به استان اصفهان هر سال در اردیبهشت ماه بوده است، اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا و به ویژه وضعیت نامناسب شیوع این بیماری در استان‌های جنوبی زمان کوچ عشایر با تأخیر و تغییراتی روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌ها با مسئولان ذی‌ربط در استان‌های مبدا کوچ عشایر، تغییراتی در زمان کوچ سال آینده آن‌ها ایجاد شده است و برای مدیریت کوچ عشایر در استان اصفهان برنامه‌ریزی کاملی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وجود ۱۲ هزار خانوار عشایر استان اصفهان، تصریح کرد: هر سال حدود ۶۰ هزار نفر عشایر به ۵ شهرستان اصفهان کوچ می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم اقدامات لازم برای سنجش سلامت عشایر در بحران کرونا ویروس، اضافه کرد: با توجه به روند شیوع بیماری کرونا، در همه گلوگاه‌های ارتباطی استان برای غربالگری ورود عشایر، ایستگاه‌های سنجش سلامت مستقر شده و با هماهنگی دامپزشکی، مرکز بهداشت و اداره کل امور عشایر اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

شیشه‌فروش در خصوص شهرستان‌هایی که عشایر به آن‌ها کوچ می‌کنند، گفت: عشایر در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، فریدون‌شهر، دهاقان و چادگان ساکن می‌شوند و لزوم نظارت بیشتر بر روند کوچ در این مناطق وجود دارد.

کد خبر 480919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.