کرونای انگلیسی تا چه حد مرگبار است؟

میزان مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونای انگلیسی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرگ ناشی از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹، یک اتفاق نادر است که در برخی افراد اتفاق می‌افتد، اما گونه B.1.1.7 کرونا ویروس با افزایش خطر مرگ و میر افراد همراه است. بنابراین با توجه به قدرت گسترش سریع گونه جدید ویروس کرونا باید احتمال مرگ و میر ناشی از آن را جدی گرفت.

گروهی از محققان میزان مرگ و میر ناشی از ابتلای ویروس جهش یافته کرونا را با نوع اصلی آن مقایسه کرده و داده‌های سلامت ۵۵ هزار بیمار را ارزیابی کردند؛ نتایج بررسی‌ها نشان داد که ۲۲۷ نفر از بیماران مبتلا به گونه B.1.1.7، جان خود را از دست دادند در حالی که این تعداد برای بیمارانی که به گونه‌های دیگر ویروس کرونا آلوده شدند ۱۴۱ نفر بود. محققان این دو گروه از افراد را بر اساس سن، جنسیت، قومیت و محل زندگی با یکدیگر مطابقت دادند.

تفاوت‌های بین دو گروه نشان داد میزان مرگ و میر افراد در هر هزار بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ۲.۵ به ۴.۱ درصد افزایش پیدا کرد. به نظر می‌رسد ویروس کرونا با سرعت زیادی جهش پیدا می‌کند؛ بنابراین محققان نگران این موضوع هستند که ویروس‌های جهش یافته در برابر واکسن مقاوم باشند و تأثیری روی آن‌ها نداشته باشد. از این رو کنترل جهش‌های جدید ویروس و بررسی ویژگی آن‌ها، موضوعات بسیار مهمی در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

کد خبر 480898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.