برای تأمین میوه شب عید مشکلی نداریم

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان گفت: میوه مورد نیاز مردم تأمین شده و به اندازه کافی در بازار موجود است، بنابراین برای تأمین میوه شب عید مشکلی نداریم.

نوروزعلی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاهش قابل توجه قدرت خرید مردم، اظهار کرد: اکنون در شب عید قیمت برخی اقلام میوه کاهش داشته است اما باز هم مردم قدرت خرید کافی ندارند.

وی افزود: البته مردم شب عید بالاخره خریدشان را انجام می‌دهند، بر همین اساس نیز میوه مورد نیاز مردم تأمین شده و به اندازه کافی در بازار موجود است، بنابراین برای تأمین میوه شب عید مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان گفت: در دو هفته اخیر برخی قیمت‌ها از جمله خیار که افزایش قیمت آن متأثر از تغییرات آب و هوا بود کاهش یافت قیمت گوجه نیز کاهش داشته است البته برخی میوه‌ها هم با توجه به این که مردم دیگر نخریدند کاهش قیمت داشت.

اسماعیلی افزود: قیمت صیفی‌جات متناسب با تغییرات آب و هوایی به بازار عرضه می‌شود در روزهای آتی اگر هوا گرم شود قیمت خیار به محدوده چهار هزار تومان نیز می‌رسد اکنون قیمت خیار اصلاح شده ۱۲ هزار تومان است، هیچ کمبودی برای تأمین میوه شب عید نداریم فقط قیمت‌ها زیاد است.

وی تصریح کرد: مردم در شب عید بیشتر سیب پرتقال کیوی خیار و موز مصرف می‌کنند که گفته شده امسال موز احتمالاً توسط دولت عرضه می‌شود. قیمت‌ها اکنون متعادل و پایین است اما باید صبر کنیم ببینم هفته آینده به چه میزانی می‌رسد مردم در این روزها از خرید میوه استقبال نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان گفت: اکنون قیمت پرتقال تامسون از ۱۵ تا ۱۰ هزار تومان، کیوی ۲۲ تا ۱۵ هزار تومان، سیب سمیرم از ۱۵ تا ۱۰ هزار تومان و قیمت موز آمریکا ۵۰ هزار تومان و موزهای دیگر ۴۱ هزار تومان است.

اسماعیلی با اشاره به این که صادرات میوه تا ۱۵ فروردین ممنوع است، گفت: بهتر است زمانی میوه صادر کنیم که نیاز داخل تأمین شده باشد.

کد خبر 480889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.