آماده‌باش آتش نشانی آستارا در چهارشنبه آخر سال

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از آماده باش کامل آتش نشانی این شهر به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

بابک لطف جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی آستارا با استقرار در سه نقطه این شهر و با یک اکیپ گشت شبانه و روزی، آماده مقابله با هر نوع خطر احتمالی در چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: در چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۱ مورد آتش سوزی لاستیک در شهرستان آستارا رخ داد و شش نفر در این رابطه دچار سوختگی شدند.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا به شهروندان توصیه کرد: از تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل و زیر زمین و نگهداری و حمل مواد آتش‌زا و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خود پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنند و به هیچ عنوان، این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند زیرا در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و باعث آسیب‌های شدیدی به خود و دیگران می‌شود.

لطف جویی ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهروندان از حضور و تجمع در خیابان‌ها، روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی و معابر، کوچه و خیابان خودداری کنند؛ زیرا در چنین شرایطی، با تشدید آلودگی هوا، خود و اطرافیان را در معرض آسیب‌های تنفسی قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از مهم‌ترین سازمان‌ها و واحدهای تحت نظارت مدیریت شهری است که نقش مهمی در ستاد مدیریت بحران و حفظ جان و مال مردم در حوادث مختلف دارد، اما انتظار می‌رود شهروندان در شرایط شیوع کرونا در منزل بمانند.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا افزود: شهروندان با رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی بلافاصله با شماره ۱۲۵ به واحد آتش نشانی اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 480888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.