رئیس کمیته المپیک: بحرین تبانی کرد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اعطای میزبانی بازی های مقدماتی تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ به بحرین حاصل تبانی فوتبال جهان و آسیاست.

به گزارش ایمنا، سید رضا صالحی امیری در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص اعطای میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ایران به کشور بحرین افزود: اخلال یک ساله در خصوص تهیه اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث شد خللی در ارتباط ایران و فدراسیون فوتبال آسیا به وجود آید که منجر به چنین تصمیمی شود.

وی گفت: فوتبال نباید تحت تأثیر تصمیم‌های پنهانی و سیاسی قرار گیرد. دلایلی که آورده شده قانع کنند نیست. سکوت معنا دار دو هفته‌ای فیفا تضییع کننده حقوق فوتبال ایران است.

صالحی امیری افزود: این حرکت مغایر همه اصول و چارچوب‌های ورزشی و کاری غیر اخلاقی است. این مجموعه رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای را باید در یک پازل بزرگ‌تر سیاسی دید.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اشتباه بودن حمایت از شیخ سلمان اظهار کرد: حذف میزبانی ایران و اعطای آن به کشور بحرین نتیجه تبانی در فوتبال آسیا و سکوت فدراسیون جهانی فوتبال است.

صالحی امیری گفت: این موضوع طی جلسه مشترکی با وزارت خانه‌های ورزش، امور خارجه و کمیته ملی المپیک در هفته آتی پیگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 480838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.