مدیریت الکترونیک درختان در پرتغال با کاشت ریزتراشه

تاکنون کاشت ریزتراشه در بیش از چهار هزار درخت شهر فونشال پرتغال برای مدیریت الکترونیکی میراث طبیعی انجام گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وب‌سایت رسمی مرکز جزایر مادیرا، فونشال (Funchal)‌، خبر داد که شورای شهر در اجرای پروژه‌ای که کاشت ریزتراشه‌ها در درختان محلی را در بر می‌گیرد، نیمی از راه را پیموده است. این فعالیت که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد قبلاً روی ۴۰۶۵ گیاه واقع در پارک‌ها و باغ‌های عمومی انجام گرفته و تا پایان پروژه بر روی حدود هشت هزار درخت این اقدام انجام می‌شود. این ابتکار در بین شهرداری‌های پرتغال منحصربه‌فرد است و هدف اصلی آن نظارت دقیق و متمرکز بر میراث گیاهان طبیعی است که بخش مهمی از آن درختان کهن‌سال است.

این ابتکار در پرتغال منحصربه‌فرد است

این روزها در اینترنت نظریه‌های توطئه فراوان است که استدلال می‌کنند کاشت ریزتراشه‌ها از اهداف دولت‌های مستبد است که به نقض آزادی‌های فردی مردم می‌پردازند؛ تا آنجا که به درختان فونشال مربوط می‌شود، کاشت ریزتراشه در حال حاضر یک واقعیت است اما انگیزه‌های شومی در پس آن نیست و در واقع‌، کاملاً برعکس است.

مدیریت الکترونیک درختان در پرتغال با کاشت ریزتراشه

اداره منطقه‌ای علوم و منابع طبیعی که مسئولیت این پروژه را بر عهده دارد، گزارش داد که این اقدام به منظور کسب اطلاعات جامع در مورد موجودی درخت در شهر، تنوع ژنتیکی و گونه شناختی و همچنین سن و آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌ها انجام می‌شود.

ایجاد چنین پایگاه داده‌ای (که امکان جستجوی وضعیت حیاتی هر گیاه را از طریق اپلیکیشن فراهم می‌کند) امکان مدیریت خرد گیاهان و انجام اقدامات پیشگیرانه را فراهم می‌کند؛ این امر موجب طولانی شدن عمر درختان یا جلوگیری از شیوع اپیدمی در میان گیاهان می‌شود.

با این ابتکار مقامات نظارت‌، تحلیل و پیشگیری دست به دست می‌دهند تا خاطرنشان کنند میراث سبز به همراه فرهنگ و تاریخ یک مبنای اساسی برای هویت منطقه در نظر گرفته می‌شود؛ این اقدام گواهی بر سیاست پایداری زیست‌محیطی است که همراه با نوآوری یکی از ارکان مدیریت فعلی شهر صورت گرفته است.

مدیریت الکترونیک درختان در پرتغال با کاشت ریزتراشه

کد خبر 480836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.