انتخابات در تهران با ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار می‌شود

فرماندار تهران گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی در بیش از چهار هزار شعبه به همراه هیئت نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ناظرین شورای نگهبان وظیفه برگزاری انتخابات در تهران را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران صبح امروز (جمعه) در حاشیه بازید از روند ثبت نام ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران، اظهار کرد: همزمان با روز مبعث پیامبر اسلام (ص) هیأت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ با حضور افراد و اعضای مجرب تشکیل شد که بخشی از آنها در سال‌های قبل نیز همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه انتخابات با حضور معتمدین مردم انجام می‌شود، ادامه داد: برای بررسی صلاحیت انتخابات، ۳۰ نفر معتمد برگزیده شدند که هشت نفر به همراه هیأت اجرایی و نظارت، مقدمات انتخابات را شکل می‌دهند

فرماندار تهران با اشاره به الکترونیکی شدن مراحل ثبت‌نام انتخابات به دلیل شیوع کرونا افزود: بسیاری از افراد از این طریق ثبت‌نام کرده و نیازی هم به حضور در فرمانداری ندارند، اما برای افرادی هم که به هر علتی نمی‌توانند به صورت الکترونیکی و مجاری ثبت نام کنند امکان ثبت‌نام حضوری در محل فرمانداری وجود دارد.

فرهادی گفت: در دو روز گذشته ۱۴۳ نفر برای شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند که بخش اعظمی از ثبت‌نام‌ها غیرحضوری بوده است‌. پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تعطیلی امروز ثبت‌نام از طریق فضای مجازی به مراتب بیشتر از روزهای گذشته باشد.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی در بیش از چهار هزار شعبه به همراه هیئت نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ناظرین شورای نگهبان وظیفه برگزاری انتخابات در تهران را به عهده دارند.

فرماندار تهران درباره روند ثبت نام الکترونیکی، اظهار کرد: این روند بدون هیچ‌گونه مشکلی بوده و تابه‌حال هیچ گزارش خلاف این موضوع به فرمانداری داده نشده و سامانه ثبت‌نام نیز بدون مشکل در اختیار متقاضیان بوده است.

وی درباره روند تأیید صلاحیت‌ها نیز گفت: در پایان هر روز پروند ثبت نام شدگان توسط کمیته حراست به هیئت نظارت ارسال می‌شود و پاسخ نخستین روز ثبت‌نام ها باید روز یکم فروردین ماه به دست ما برسد.

فرهادی افزود: بعد از اینکه جواب مراحل استعلام از ارگان‌های چهارگانه داده شد اسامی به هیئت نظارت مجلس ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر کسی اعتراض داشته باشد می‌تواند به هیئت نظارت استان گزارش دهد و اگر جواب نگرفت، در مرحله بعد پرونده به هیئت نظارت کشور ارسال خواهد شد.

کد خبر 480798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انسیه سادات جلالی چیمه IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    روش خوبیه