آغاز فاز سوم واکسیناسیون کرونا در اصفهان از هفته آینده

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از شروع فاز سوم واکسیناسیون کرونا ویروس در اصفهان از هفته آینده خبر داد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص واکسیناسیون کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: تاکنون واکسیناسیون حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است.

وی ادامه داد: فاز سوم واکسیناسیون کرونا ویروس در اصفهان از هفته آینده آغاز می‌شود و محموله از کشور روسیه وارد کشور شده، اما هنوز در استان‌ها توزیع نشده است و سهم استان اصفهان برای واکسن کرونا ویروس در فاز سوم مشخص نیست و تاکنون تنها واکسن روسی در چرخه واکسیناسیون استفاده شده و انواع دیگری از واکسن‌ها را برای واکسیناسیون نداشته‌ایم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه گروه هدف در زمینه دریافت واکسن مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار دوز واکسن دیگر برای واکسینه کردن همه کادر درمان در استان اصفهان نیاز است.

وی در خصوص فاصله زمانی بین تزریق دو دوز واکسن، تصریح کرد: فاصله واکسیناسیون افراد برای تزریق واکسن اول و دوم باید ۲۸ روز باشد، اکنون باید آن دست از کادر درمانی که در فاز اول واکسن دریافت کرده‌اند، دومین واکسن را نیز دریافت کنند، واکسیناسیون در فاز اول ۲۰ درصد ایمنی دارد و باید مرحله دوم واکسیناسیون برای این افراد انجام شود تا در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند.

فدایی با تاکید بر اینکه توزیع واکسن کرونا عادلانه انجام می‌شود، اضافه کرد: به مراکزی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیستند، نیز واکسن کرونا ویروس تعلق می‌گیرد و بین این مراکز و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تفاوتی وجود ندارد و واکسن به صورت عادلانه توزیع می‌شود.

کد خبر 480678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.