۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
صادقی: میوه گران نمی‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران وعده داد قیمت مرغ متعادل شود، میوه گران نشود و از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران با حداقل سود و از طریق شبکه‌ای توزیع و اعضاء اتحادیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، یدالله صادقی درباره مسائل مطرح شده در جلسه تنظیم بازار استان تهران، گفت: به منظور کوتاه کردن دست واسطه‌ها در عرضه میوه ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران منعقد شد که در آن مقرر شد اتحادیه باغداران، سیب باغداران را با حداقل سود و اتحادیه بارفروشان و فروشندگان میوه و سبزی نیز محصولات خود را از طریق شبکه‌ای توزیع و اعضا اتحادیه به صورت مستقیم توزیع بین مردم توزیع کنند.

وی با بیان اینکه براساس توافقات انجام شده واحدهای صنفی منتخب به عرضه سیب درختی با حداقل سود و تحت نظارت اتحادیه و بازرسان سازمان صمت اقدام می‌کنند، اظهار کرد: برای تنظیم بازار میوه و مرکبات ایام پایانی سال براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار در استان تهران بالغ بر ۴۰ هزار تن پرتقال و سیب نیز با قیمت‌های مصوب آماده توزیع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از تشدید فعالیت گشت‌های نظارت و بازرسی برای تنظیم بازار میوه و سایر کالاهای اساسی خبر داد و با بیان اینکه میزان ذخیره سازی و موجودی پرتقال و سیب در انبارها و سردخانه‌ها به مقداری کافی صورت گرفته، تصریح کرد: افزایشی در قیمت میوه نخواهیم داشت.

اجرای شیوه تأمین قراردادی مرغ

صادقی در ادامه اعلام کرد که شیوه تأمین قراردادی مرغ در تهران اجرایی می‌شود و گفت: در شیوه تأمین قراردادی مرغ، دو تا سه زنجیره تولید وظیفه تأمین مرغ تهران را عهده دار شده و نهاده‌های مورد نیاز آنها را تأمین می‌کنند. در کنار این روش، افزایش توزیع مرغ منجمد و نظارت و بازرسی، منجر به متعادل شدن قیمت مرغ می‌شود.

وی تولید روغن خانوار در بهمن ماه را ۳۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: تقاضا برای خرید روغن طی روزهای گذشته افزایش یافته و کمبود کالا براساس تقاضای کاذب بازار است.

‌منبع: ایسنا

کد خبر 480634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.