اجرای طرح استقبال از بهار در فومن

شهردار فومن از آغاز اجرای طرح استقبال از بهار با هدف پاکسازی معابر و فضای عمومی شهر در آستانه سال جدید خبر داد.

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طرح استقبال از بهار، شهرداری فومن با بکارگیری ۳۵ پاکبان و ۱۰ دستگاه از ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۲۰ نفر راننده و نیرو، طبق روال سال‌های گذشته تا پایان اسفندماه اقدام به رفت و روب، نظافت و زیباسازی شهر می‌کند.

وی افزود: در این طرح خیابان‌های اصلی و فرعی، بلوارها، کوچه‌ها و سطل‌های زباله پاکسازی و شستشو خواهد شد.

شهردار فومن ادامه داد: در این طرح، لکه گیری آسفالت، پاکسازی مبلمان شهری، رنگ آمیزی مجسمه‌ها، المان‌ها، جداول و سرعت گاه‌ها، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، راه اندازی آبنماها، جمع آوری علف‌های هرز از حاشیه شهر، شن ریزی در کوچه‌های فاقد آسفالت، جمع آوری مصالح و نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف شهر فومن برای استقبال از بهار سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

محمدی افزود: راه اندازی خانه روستایی، المان نوروزی در پنج نقطه از سطح شهر و بنرهایی با مضمون شعار سال ۱۴۰۰ نصب و سفره هفت سین در میدان پاسداران برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: به منظور استقبال از بهار، از ۱۵ اسفندماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ انجام تمامی حفاری‌ها در سطح شهر فومن ممنوع است.

وی عنوان کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تمامی پارک و بوستان‌های شهر فومن در ایام نوروز تعطیل است.

شهردار فومن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه رجب و عید مبعث قرار داریم و نوروز ۱۴۰۰ نیز در تقارن با اعیاد شعبانیه است در حال حاضر تزئین خیابان‌های سطح شهر فومن با پرچم‌های رنگی و چراغ‌های ریسه‌ای انجام شده و تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 480624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.