مبارزه با ملخ‌ها در ۱۵ هزار هکتار از اراضی اصفهان در دستور کار است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در دو سال گذشته در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان مبارزه با ملخ مراکشی، ایتالیایی و آسیایی را انجام دادیم که توسط مبارزه با آفات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان انجام شده است و امسال نیز مبارزه با ملخ در ۱۵ هزار هکتار اراضی در دستور کار قرار دارد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نگرانی برای ورود ملخ از کشورهای عربستان، یمن و کویت به ایران، اظهار کرد: نگرانی در زمینه وزش باد و به همراه آن ورود ملخ به استان‌های دیگر از جمله بوشهر و خوزستان و فارس است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به مراقبت‌های صورت گرفته ملخ صحرایی در استان اصفهان مشاهده نشده است و امسال نیز تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل شرایط به عمل آمده و تاکنون ورود ملخ به استان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع باد موافق احتمال ورود ملخ صحرایی به استان‌های جنوبی و پس از آن به استان اصفهان وجود دارد و این ملخ‌ها می‌توانند روزانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر پرواز کنند و باد نیز می‌تواند این سرعت را بیشتر کند.

وی در خصوص مبارزه با آفت ملخ در اصفهان، افزود: در دو سال گذشته در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان مبارزه با ملخ مراکشی، ایتالیایی و آسیایی را انجام دادیم که توسط مبارزه با آفات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان انجام شده است و امسال نیز مبارزه با ملخ بومی در استان اصفهان در ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

مبارزه با کرم خراط در سطح ۴ هزار هکتار انجام شده است

شیشه‌فروش با اشاره به افت سن گندم در استان اصفهان، تصریح کرد: در سال جاری افت سن گندم در برخی از مناطق استان اصفهان گزارش شده است و این پدیده در آران و بیدگل و اردستان بوده که البته طغیان نکرده و اقدامات مبارزه و کنترل در حال انجام است.

وی با توضیح اینکه امسال در ۱۰ هزار از اراضی استان مبارزه با جوندگان محصولات کشاورزی مانند موش انجام شده است، گفت: نابودی علف‌های هرز در ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان نیز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با کرم خراط در سطح چهار هزار هکتار انجام شده است، اضافه کرد: مدیریت مبارزه با نباتات این امر را کنترل کرده و ضروری است سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با آفات کشاورزی اختصاص دهد، این امر برای استفاده در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان ضروری است و در حال پیگیری اقدامات لازم در این زمینه هستیم.

کد خبر 480620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.